اتمام بیمارستان لاکان رشت اولویت نخست وزارت بهداشت

اتمام بیمارستان لاکان رشت اولویت نخست وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، اتمام بیمارستان لاکان رشت را اولویت نخست وزارت بهداشت اعلام کرد.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 12:38

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سعید نمکی در حاشیه سفر به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، سفر به نقاط مختلف کشور را به نیت برطرف کردن معضلات عنوان و گفت: حضور در گیلان به منظور برطرف کردن مشکلات این استان است.

وی با بیان اینکه آلاینده های تالاب انزلی یکی از عمده ترین مشکلات زیست محیطی گیلان است، تصریح کرد: سال های گذشته گزارشی از رودخانه های گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان تهیه کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آگاهی آیت الله فلاحتی نسبت به کلیدی ترین معضلات سلامت گیلان اشاره کرد و یادآور شد: قبل از سفر به گیلان معضلات پزشکی و سلامت استان را احصا کردیم و اولویت نخست را اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت در نظر گرفتیم.

نمکی با اشاره به اینکه اتمام سازه بیمارستان لاکان رشت نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن اعتبار دارد، بیان کرد: اعتبارات مذکور را اختصاص می دهیم تا این پروژه به بهره برداری برسد.

وی به وجود سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار مرگ مربوط به فشار خون است بنابراین برای مردمی کردن نظام سلامت برنامه داریم.

احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در دیدار مذکور با بیان اینکه انجام کارهای زیربنایی گیلان در اولویت برنامه ها است، اظهار کرد: زمین ۲۰۰ هکتاری لاکان رشت به امور پزشکی اختصاص داده شده و دانشکده های پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در این مکان احداث می شود.

علی نوبخت به مصوبه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی رشت اشاره کرد و افزود: می طلبد از قابلیت های استان و بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی گیلان استفاده شود.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است، تصریح کرد: برای ۵۰ سال آینده استان فکر شده و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی بسیاری از معضلات گیلان برطرف می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ملاحظه های در نظر گرفته شده قانون برای بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: دو روز آینده اجباری شدن بیمه سلامت توسط وزیر بهداشت به مردم اعلام می شود ضمن اینکه تمام تلاش کمیسیون بهداشت مجلس تقویت بیمه سلامت است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 366

ثبت نظر

ارسال