آمار اسکان دانشجویان علوم پزشکی زاهدان/ تامین اینترنت خوابگاه ها

آمار اسکان دانشجویان علوم پزشکی زاهدان/ تامین اینترنت خوابگاه ها

معاونان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از اسکان ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه و هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی برای تامین زیر ساخت های ارتباطی در خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه خبر دادند.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 13:46

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست مشترک با معاونان دانشگاه در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی از متولیان ارائه خدمات به دانشجویان خواست تا با توجه به شرایط اقتصادی و واقعیت های بودجه ای، نسبت به فراهم کردن بستر مناسب برای تحصیل و تهذیب و ورزش دانشجویان اقدام کنند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی نظام سلامت گفت: ساده ترین پاسخ به این محدودیت، کاهش کمیت و کیفیت خدمات است اما می توان با اعمال مدیریت منابع، رعایت ضوابط قانونی، ارتقاء بهره وری و حذف هزینه های غیر ضروری شرایط را برای ارتقاء کیفی خدمات رفاهی و اقامتی فراهم کرد.

هاشمی شهری افزود: همکاران ما در ماه های اخیر نشان داده اند که ظرفیت ارتقاء خدمات و در عین حال، کاهش هزینه ها در حوزه خدمات دانشجویی وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش کیفیت غذای سلف سرویس بر ضرورت حفظ و حتی ارتقاء این وضعیت از سوی حوزه مدیریت دانشجویی تاکید کرد و گفت: هدف همه مراکز آموزش عالی از ارائه خدمات تغذیه ای به دانشجویان در مرحله نخست ارائه غذای سالم، کاهش اتلاف وقت و کاهش هزینه های دوران دانشجویی است و در سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شاهد کیفیت مطلوب غذای دانشجویی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به اقداماتی که در حوزه خوابگاه های دانشجویی صورت گرفته است مشکلات جامعه دانشجویی به حداقل ممکن کاهش یافته است اما دسترسی مناسب به اینترنت همچنان دغدغه مشترک جامعه دانشجویی و مدیریت کلان دانشگاه است.

وی با اشاره به صرف هزینه های هنگفتی برای تسهیل دسترسی به اینترنت در خوابگاه های دانشجویی صورت گرفته است گفت: مطالبات جامعه دانشجویی در این زمینه کاملا به جا بود و دعوت از یکی از مدیران با تجربه حوزه فناوری اطلاعات به عنوان مشاور فناوری اطلاعات دانشگاه نیز در پاسخ به همین مطالبه بر حق صورت گرفت.

هاشمی شهری با اشاره به توسعه ارتباطات مجازی و ارائه بخش عظیمی از محتوای پژوهشی و آموزشی حوزه پزشکی در بستر اینترنت گفت: بر خلاف تصور رایج دسترسی جامعه دانشجویی به شبکه های ارتباطی صرفا برای سرگرمی نیست و ضریب دسترسی دانشجو به اینترنت با توسعه علمی و آموزشی این قشر در ارتباط است.

وی برگزاری دوره های آموزش مهارت های زندگی، سواد رسانه و سایر نیازهای جدید جامعه دانشجویی را از مهمترین مطالبات در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: انتظار می رود تا با شروع سال جدید تحصیلی و حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه، برگزاری نشست های صمیمی و گفت و شنود های مستقیم مدیران دانشگاه با دانشجویان استمرار و افزایش یابد.

هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی برای تامین زیر ساخت های ارتباطی

در ادامه جلسه دکتر شاپور رحمانی، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امور فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه تسهیل دسترسی دانشجویان به اینترنت گفت: در سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین زیر ساخت های ارتباطی در خوابگاه های دانشجویی و سایر واحدها هزینه شده است.

وی افزود: برای رفع کامل مشکلات اینترنت و دسترسی کامل دانشجویان در خوابگاه های داخل و خارج دانشگاه به این امکان ارتباطی، برنامه مدونی در دست اجراست و انتظار داریم تا در شروع سال تحصیلی جدید مشکلات سال قبل وجود نداشته باشد.

دکتر علیرضا انصاری مقدم معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارشی از روند آماده سازی خوابگاه های دانشگاه برای پذیرائی از دانشجویان ارائه داد.

اسکان ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه

به گفته معاون دانشگاه در حال حاضر ۵  باب خوابگاه دخترانه با ظرفیت هزار و ۱۵۳ تخت و ۵ باب خوابگاه پسرانه با ظرفیت ۸۸۴ تخت و یک باب خوابگاه متاهلی با ۱۴ سوئیت جهت اسکان دانشجویان درنظر گرفته شده شده است.

انصاری مقدم افزود: با وجود اینکه الزامی برای ارائه خدمات اسکان وجود ندارد اما در سال تحصیلی قبل موفق شده ایم تا به منظور کاهش سردرگمی دانشجویان در سکونتگاه های شخصی در سطح شهر، ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه متقاضی را در خوابگاه های دانشگاه اسکان دهیم.

وی درباره اقدامات ارتقاء کیفیت غذای سلف سرویس دانشگاه گفت: با وجود تنگناهای اعتباری حوزه معاونت دانشجویی و با حمایت ریاست دانشگاه موفق شدیم تا از سال گذشته تعادل مناسب و کارشناسی شده ای را میان قیمت با کیفیت و کمیت غذای دانشجویی ایجاد کنیم.

به گفته معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیش بینی قیمت تمام شده به نحوی انجام شد تا در این مدت با وجود نوسانات قیمت در بازار، شرایط استفاده مطلوب برای دانشجویان فراهم باشد و همین موضوع رضایت عمومی دانشجویان از کیفیت و کمیت غذای سلف سرویس را به دنبال داشته است.

وی افزود: طبق قانون برای استفاده دانشجویان روزانه از سلف سرویس دانشگاه یارانه ای در نظر گرفته شده است اما ارائه تسهیلات تغذیه ای برای دانشجویان غیر روزانه بر عهده دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیست.

ارائه تسهیلات تغذیه ای برای دانشجویان غیر روزانه

انصاری مقدم تاکید کرد: هدف ما برخورداری همه دانشجویان از تغذیه سالم و صرفه جویی در وقت و هزینه آنها است و از این رو شرکت پیمانکار را ملزم کرده ایم تا غذا را با احتساب قیمت تمام شده در اختیار دانشجویان غیر روزانه نیز قرار دهد و بدین ترتیب امکان استفاده همزمان دانشجویان روزانه و خودگردان از امکانات سلف سرویس فراهم شده است.

وی با تکذیب هر گونه جداسازی دانشجویان روزانه از دانشجویان پردیس خودگردان و یا شبانه گفت: علاوه بر یکسان بودن شرایط آموزش تئوری و عملی برای دانشجویان در کلاس های درس و بیمارستان ها، تلاش کرده ایم تا این شرایط در زمینه استفاده از تسهیلات رفاهی مانند سرویس حمل و نقل و همچنین سلف سرویس غذاخوری هم بین دانشجویان برقرار باشد. 

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اما با توجه به اهمیت رفاه حال دانشجویان پردیس خودگردان از یک طرف و ضرورت اجرای قانون از سوی دیگر، اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه با ارائه وعده های غذایی با قیمت تمام شده به دانشجویان پردیس خودگردان موافقت کرده اند.

دکتر سید محمد نصیرالدین طباطبایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه از آمادگی کامل این حوزه برای استقبال از دانشجویان در سال جدید تحصیلی خبر داد.

آمار پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری سال ۱۳۹۸

وی گفت: بیش از ۸۵۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه ای از طریق کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ برای ادامه تحصیل در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد و پیش بینی می شود تا ۱۰۰ نفر از این افراد به شکل خودگردان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و رشته های بهداشت عمومی، علوم آزمایشگاهی، گفتار درمانی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بینایی سنجی و فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی پذیرفته شوند.

طباطبایی افزود: علاوه بر ۱۹ رشته تحصیلی که از طریق کنکور سراسری دانشجو در آن پذیرفته می شود. ۱۷ رشته کارشناسی ارشد، ۱۲ رشته دستیاری تخصصی پزشکی، ۳ رشته دستیاری تخصصی دندانپزشکی و ۱ رشته فلوشیپ نیز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دائر است که پذیرش دانشجو در این رشته ها نیز از طریق آزمون های مربوطه انجام می شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در سطح کشور در خصوص افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی گفت: تصمیم گیری در این خصوص مستلزم بررسی ها و اقدامات دقیق کارشناسی است.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نهادهای ذیربط در وزارت بهداشت با اجرای مطالعات و طرح های آینده نگری و با استفاده از روش های مدل سازی نسبت به احصاء دقیق نیازهای کشور به منابع انسانی در حوزه سلامت اقدام کرده اند و هرگونه افزایش بدون ضابطه در ظرفیت ها تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، عواقب جدی را برای آینده کشور ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 4719872
تعداد بازدید : 458

ثبت نظر

ارسال