کالاهایی که به سرعت مصرف میشود ؟

کالاهایی که به سرعت مصرف میشود ؟

راه میان بر برای فروش محصولات با ادبیات (تند ) ایجاد جشنواره ها و دریک نگاه کلان ایجاد باشگاه مشتریان می باشد .

چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 13:35
مهندس امید مجدی ،تسهیلگر و مشاور بازاریابی محصولات سلامت محور

چه کالا و خدماتی درزمان کوتاه تری به فروش میرسد ؟  

* انواع خوراکی ها

*انواع نوشیدنی ها

*انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

*انواع مکمل های غذایی و دارویی

*انواع محصولات دارویی بدون نسخه

اما نکته در اینجاست که  این نوع دسته از کالا ها و یا خدمات درعین فروش سریع سود پایینی را شامل می شوند . مدیریت زمان در این گونه محصولات وخدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،  برای نمونه از عمر مفید نان باگت می توان نام برد که متوسط دو روز است واگر زمان خود را از دست بدهد، از محصول مفید به محصول معیوب تغییر می نماید.  و برای نمونه مجلات و روزنامه هایی که فقط یک روز کاری فرصت فروش دارند .

راه میان بر برای فروش محصولات با ادبیات (تند ) ایجاد جشنواره ها و دریک نگاه کلان ایجاد باشگاه مشتریان می باشد . عموم مردم و مشتریان محصولات دسته بندی شدۀ اشاره شده در بالا را که مصرف روزانه و مدت دار دارند را هنگام قرار گرفتن در زمرۀ  ترفندهای تبلیغاتی،  بیشتر خریداری می نمایند.

برای نمونه در زمان پیش از برنامه  های پرطرفدار در تلویزیون مشاهده میکنیم که  دو برند پشت سر هم تبلیغ یک محصول غذایی را میکنند .در اینجا آن برندی برنده میشود که جوایز و ترفند های بهتری را برای تشویق مخاطب به کار بندد

نمونه ای تحلیلی ویژه محصولات سلامت محور

اوج حجم خرید در داروخانه ها اغلب در بازه زمانی 17 الی 24 می باشد. بررسی ها نشانگر آن است که اغلب فروش در این بازه زمانی از محصولات عمومی بدون نسخه می باشد .

*انواع چرک خشک کن ها

*مسکن ها

*شیاف ها

*نوار بهداشتی

*کرم های سوختگی

و......

پس میتوان با افزایش جوایز و پیشنهادات جذاب، فروش برای توزیع کننده و تولید کننده را نیز افزایش داد و در نتیجه سبب بیشتر شدن میزان طول عمر مصرف محصول و یا خدمات با این روش گردید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 1085

ثبت نظر

ارسال