تاثیر آنتی بیوتیکها بر بیماریهای قلبی

تاثیر آنتی بیوتیکها بر بیماریهای قلبی

در اغلب موارد به هیچ عنوان نیاز به تجویز آنتی بیوتیک نمی باشد. تجویز نامناسب، هم موجب مقاومت آنتی بیوتیکی و هم مشکلات جدی قلبی می شود.

شنبه 25 آبان 1398
گروه ترجمه سایت پزشکی امروز

محققان در دانشگاه بریتیش کلمبیا طی بررسی های خود روی مصرف کنندگان فعلی گروه آنتی بیوتیک های (fluoroquinolone) مانند (Ciprofloxacin) ، و مقایسه آن با گروهی از بیماران که آنتی بیوتیک (amoxicillin ) مصرف می نمایند متوجه افزایش 2.4 برابری ریسک ابتلا به نارسایی آئورت و میترال گشتند؛ در این اختلال خون به قلب جریان برگشتی دارد. از این رو محققان پیرامون تاثیر آنتی بیوتیکها بر بیماریهای قلبی با تمرکز بیشتری به بررسی خواهند پرداخت.

 

تاثیر آنتی بیوتیک ها بر بیماری های قلبی :

 

برخی پزشکان به دلیل طیف وسیع فعالیت آنتی باکتریایی و جذب بالای آن به شکل خوراکی، که به اندازه درمان درون وریدی موثر است، تجویز آنتی بیوتیک های (fluoroquinolone) را به سایر آنتی بیوتیک ها ترجیح می دهند. تجویز این گروه از آنتی بیوتیک ها بسیار آسان است اما در اغلب موارد به هیچ عنوان نیاز به تجویز آن نمی باشد. تجویز نامناسب، هم موجب مقاومت آنتی بیوتیکی و هم مشکلات جدی قلبی می شود.

در این پژوهش، محققان داده های بدست آمده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا را مورد بررسی قرار دادند. آن ها از میان بیش از 9 میلیون بیمار، 12,505 مورد مشکل جریان بازگشت خون به دریچه را شناسایی کرده و آن ها را با 125,020 فرد در قالب گروه کنترل مقایسه کردند. آن ها مصرف (fluoroquinolone) را با مصرف آنتی بیوتیک های (amoxicillin) و (azithromycin) مقایسه کردند.نتایج نشان داد ریسک نارسایی آئورت و میترال در مصرف کنندگان فعلی (fluoroquinolone )در طول 30 روز مصرف بسیار بالاست.

 
تعداد بازدید : 1550

ثبت نظر

ارسال