مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی/ پول مورد نیاز بخش خصوصی تا پایان هفته در حسابشان خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی/ پول مورد نیاز بخش خصوصی تا پایان هفته در حسابشان خواهد بود

موهبتی گفت: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده است.

دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 12:5

طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت درباره منابع مالی تخصیص یافته به  دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: از سوی صندوق توسعه ملی مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیون یورو تخصیص یافته به دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت پرداخت بدهی‌هایشان  شامل دارو و تجهیزات پزشکی و سایر بدهی‌ها داده شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه مبلغ ۶۴۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی برای تخصیص مرحله اول پرداخت شده است گفت:  این مبالغ از حساب ستاد خارج و به حساب اداره‌های کل استانی واریز شده‌اند و حداکثر تا پایان هفته به حساب طلبکاران واریز می‌شوند.

وی ادامه داد: قسط اول دریافتی سازمان بیمه سلامت از مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی که با دستور مقام معظم رهبری به این سازمان داده شد؛ مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان است.

سازوکارهای لازم برای پرداخت پول شرکت‌های دارویی

موهبتی بیان کرد: وزارت بهداشت سازوکارهای  لازم را در نظر گرفته تا این مبلغ در حداقل زمان ممکن به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و سایر طلبکاران تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: باتوجه به  پرداخت اخیری که انجام شده، بخش اعظمی از بدهی به داروخانه ها، درمانگاه ها، پزشکان عمومی، دندان پزشکان، متخصصان، فوق تخصص ها، بخش‌های فیزیوتراپی، دیالیز و مراکز شیمی درمانی سال ۹۶ در بخش خصوصی پرداخت خواهد شد این پرداختی‌ها حداکثر تا پایان هفته جاری به دست ارائه دهندگان خدمت می‌رسند.

وی درباره پرداخت مطالبات سال ۹۷ گفت: ۷۰ درصد مطالبات بخش دولتی در آبان ماه و صد در صد مطالبات بخش خصوصی تا مرداد ماه پرداخت شده است؛ البته ممکن است این پرداختی در برخی استان‌ها در شهریور ماه و برخی استان‌ها تیر ماه باشد؛ امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه تخصیص آذر ماه را هم دریافت کنیم و تاخیری در پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت شکل نگیرد.

تعداد بازدید : 805

ثبت نظر

ارسال