شماره ۱۰۸۹

اِندرمولوژی چیست؟

خون| بافت| سلولیت| پوست

یک جلسه ماساژ اندرمولوژی حداقل حدود ۳۰دقیقه زمان می‌برد و در‌طی این زمان، اندرمولوژیست با حرکت هندپیس روی سطح بدن و هدایت آن درجهات مناسب و انجام مانورهای خاص موجب تأثیر عمیقی روی بافت‌شده و افزایش خون‌رسانی و تخلیه‌ی وریدی و لنفی در بافت را سبب می‌شود و به‌این‌صورت بافت سم‌زدایی شده و با آزادشدن غشاهای فیبروز ناشی‌از سلولیت، بافت چربی آماده‌ی سوخت‌و‌ساز می‌گردد‌.

شنبه 14 دی 1398
دکتر مهرناز قائنی - اندرمولوژیست

امروزه اغلب زنان معنای سلولیت را دریافته‌اند و حدود‌۸۰تا۸۵درصداز آن ها دچار درجاتی از سلولیت در قسمت پشت ران‌ها هستند.

 

اندرمولوژی چیست؟

 

اندرمولوژی نوعی ماساژ عمقی بافت است که توسط یک ماشین که دارای دو رول همراه با مکش ملایم است انجام می‌گیرد و در سطح بافت باعث کشش چربی و حرکت ماساژوار رول‌ها روی آن می‌شود و به‌طور‌عمقی بافت را تحت‌تأثیر قرارمی‌دهد. اندرمولوژی اولین درمان سلولیت است که توسط FDA پذیرفته شده و باعث کاهش حجم سلولیت می‌شود.

افرادی‌که این عمل را انجام می‌دهند اندرمولوژیست نام دارند و فقط یک شخص دوره دیده قادر به انجام آن است. در‌طی زمانی‌که چنین بافتی همراه با مکش دستگاه تحت‌تأثیر حرکت رول‌ها قرارمی‌گیرد، بافت همبند تحت کشش قرار‌گرفته و باعث کاهش حجم سلولیت می‌شود. این درمان نه‌تنها بافت سلولیت را کاهش می‌دهد بلکه باعث کاهش سایز بدن نیز می‌گردد. از‌طرفی موجب بهبود خون‌رسانی به بافت، کاهش اسپاسم عضلات و بهبود عملکرد آن ها نیز می‌شود. هدف اصلی اندرمولوژی کاهش سلولیت و بهبود آن است به‌طوری‌که دیگر نمای پوست پرتقالی ناشی‌از سلولیت در سطح بدن دیده نشود‌. در تکنیک اندرمولوژی پوست نه‌تنها لیفت می‌شود بلکه رول‌ها باعث کاهش سلولیت می‌گردند.

این موضوع باعث ایجاد یک ظاهر صاف در سطح پوست می‌شود‌. رول‌های اندرمولوژی باعث تحریک تولید الاستین و کلاژن نیز می‌شوند و پوست سالم‌تر و درخشان‌تر می‌گردد.تکنیک‌های ماساژ اندرمولوژی باعث دفع سموم و تجمع آب در بدن می‌شود و خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به بافت را نیز افزایش می‌دهد.

 

 

 

چه‌ عواملی موجب ایجاد سلولیت می‌شود؟

 

عوامل مختلفی باعث تشکیل سلولیت می‌شود که اصلی‌ترین آن ها عبارت است از عوامل ارثی، مشکل در گردش‌خون، اختلالات هورمونی و عادات بدغذایی.

 

انواع اندرمولوژی:

 

امروزه دو‌نوع اندرمولوژی در دنیا مطرح است. لیپوماساژ و لیفت‌ماساژ؛ در لیپو‌ماساژ چربی هدف اصلی است و توسط رول‌ها ماساژ داده‌شده و در‌نتیجه کاهش بافت‌چربی رخ‌می‌دهد‌. در تکنیک لیفت‌ماساژ، پوست نمای صاف‌تر و جوانتری پیدا‌می‌کند.

 

 

زمان یک جلسه چقدر طول می‌کشد؟

 

یک جلسه ماساژ اندرمولوژی حداقل حدود ۳۰دقیقه زمان می‌برد و در‌طی این زمان، اندرمولوژیست با حرکت هندپیس روی سطح بدن و هدایت آن درجهات مناسب و انجام مانورهای خاص موجب تأثیر عمیقی روی بافت‌شده و افزایش خون‌رسانی و تخلیه‌ی وریدی و لنفی در بافت را سبب می‌شود و به‌این‌صورت بافت سم‌زدایی شده و با آزادشدن غشاهای فیبروز ناشی‌از سلولیت، بافت چربی آماده‌ی سوخت‌و‌ساز می‌گردد‌.

از‌طرفی تحریک سلول‌های فیبروبلاست را سبب‌ می‌گردد که باعث تولید رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست می‌شود که این نیز به نوبه‌ی‌خود موجب قوام بیشتر پوست و صافتر‌شدن آن می‌شود. به‌طورخلاصه می‌توان کاربردهای درمانی اندرمولوژی را به شرح زیر نام برد:

 

۱ـ درمان سلولیت و کاهش حجم چربی‌های موضعی

۲ـ صاف‌شدن سطح پوست و شفاف‌شدن آن

۳ـ افزایش قوام و الاستیستی پوست (یا همان خاصیت کِش‌سانی پوست)

۴ـ افزایش خون‌رسانی به بافت و افزایش دفع سموم ناشی‌از متابولیسم توسط سیستم وریدی و لنف

۵ـ افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت و درخشش پوست

۶ـ  برطرف‌کردن گرفتگی عضلات و اسپاسم آن ها

۷ـ درمان‌های فیزیوتراپی برای دردهای تاندونی و عضلانی

۸ـ رفع افتادگی پوست و لیفت نواحی از بدن که دراثر افزایش سن دچار افتادگی و شل‌شدگی شده‌اند

۹ـ در ورزشکاران ماساژ اندرمولوژی باعث بهبود سریعتر و ریکاوری عضلات می‌گردد و همچنین موجب افزایش کارایی ورزشکاران می‌گردد.

۱۰ـ افزایش متابولیسم کلی بدن و کمک به درمان‌های لاغری

۱۱ـ درمان بعد‌از جراحی‌های لیپولیز یا لیپوماتیک و غیره که سبب بهبودی سریعتر بیمار‌، کم‌کردن خون‌مردگی‌ها و تورم و صاف‌کردن سطح پوست بعد‌از جراحی می‌شود

۱۲ـ کمک به درمان بیمارانی‌که دچار واریس و ادم لنفاوی در اندام‌های تحتانی هستند.

 

با‌وجود تمام فواید ذکر‌شده، باید گفت که اندرمولوژی می‌تواند پایه‌ی اصلی تمام درمان‌های زیبایی صورت و بدن باشد و دراختیار داشتن آن برای هرکلینیک تخصصی‌ پوست و زیبایی و جراحی لازم ‌بوده و در سطح جهانی به‌عنوان درمان استاندارد و پایه‌ای در مدیکال‌اسپاها‌(.Med.spa) مطرح‌می‌باشد.

 

 

 

تعداد بازدید : 12250

نظرات

مریم محسنی

4 سال و 10 ماه و 22 روز پیش

خیلی مطالبتون عالی بود

كناريك خدابخشي

4 سال و 5 ماه و 14 روز پیش

من تا به حال با اين دستگاه ماساژ كار نكردم ولي اطلاعاتتون خيلي مفيد بود و حتمأ امتحان ميكنم

ثبت نظر

ارسال