۱۸ نفر در سمنان دچار بیماری آنفولانزا شدند/ ۴نفر جان باختند

۱۸ نفر در سمنان دچار بیماری آنفولانزا شدند/ ۴نفر جان باختند

سمنان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۸ نفر طی سال جاری دچار بیماری آنفولانزا شدند، ابراز داشت: از این تعداد چهار نفر جان باختند.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 5:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی صبح دوشنبه در دومین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی ذیل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه سال ۹۶ به میزبان ۵۶۰ مورد مشکوک به آنفولانزا شناسایی و ۱۸ مورد به آن مبتلا شدند، ابراز داشت: این آمار برای سال ۹۷ به میزان ۸۰۰ مورد مشکوک و ۲۸ مورد ابتلاء مثبت به آنفولانزا گزارش‌شده است.

وی بابیان اینکه طی سال جاری ۴۸۰ مورد موارد مشکوک ابتلاء به آنفولانزا شناسایی و نتیجه ۱۸ نفر مثبت بود، افزود: دو نفر سمنان و دو نفر دامغان امسال براثر ابتدا به آنفولانزا در استان جان باختند که مورد از بیماران قلبی عروقی و یک مورد کودک گزارش‌شده است.

کم شدن موارد ابتلاء به آنفولانزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه همه‌ساله درگیر بیماری آنفولانزا هستیم که به‌صورت فصلی طی آبان و آذر و اواخر زمستان و اوایل بهار ظهور پیدا می‌کند، ابراز داشت: آنفولانزا هرسال جهش پیداکرده و سال‌هایی که تغییرات ویروس زیاد است شیوع آن نیز با شدت بیشتری مواجه خواهد بود که در این راستا همواره بر پیشگیری و کنترل بیماری بیماران در معرض خطر کودکان و سالمندان تأکید شده است.

دانایی بابیان اینکه واکسن آنفولانزا هرسال باید تزریق و بر رعایت بهداشت فردی تأکید شود، تصریح کرد: امسال سه هفته زودتر از موعد مقرر ویروس شیوع پیدا کرد بین سه تا چهار هفته در اوج گرفت بعدازآن فروکش شد و هم‌اکنون نیز موارد ابتلاء بسیار کم شده است

وی ضمن بیان اینکه با شستشوی دست و مراعات فرد مبتلا به‌راحتی می‌توان از بیماری کنترل کرد، افزود: امسال ۹۰ درصد افرادی که با نگرانی حالت‌های آنفولانزا مراجعه کردند واقعاً این بیماری را ندارند و تنها علائم مشابه سرماخوردگی را داشتند که سرماخوردگی ربطی به آنفولانزا ندارد.

مشاهده کمتر از ۱۰ مورد کیک آلوده به قرص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه موضوع کیک‌های آلوده به قرص همه کشور ازجمله سمنان را نیز درگیرد کرد، ابراز داشت: البته این موارد در سمنان به تعداد محدودی مشاهده شد که به نظر می‌رسد اصل هدف این کار به‌نوعی به هم ریختن امنیت روانی مردم بود.

دانایی بابیان اینکه تعداد کیک‌های آلوده به قرص زیر ۱۰ مورد گزارش شد، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ موردی منجر به آسیب یا مسمومیت این قرص‌ها وجود نداشت و قرص‌های کار گذاشته‌شده نیز بی‌خطر بودند.

وی بابیان اینکه افرادی به دنبال ایجاد تهدید امنیتی برای کشور بودند، افزود: با مشاهده این موارد شرکت‌های توزیع و پخش مورد بازدید قرار گرفتند و بیش از دو هزار بسته باز شد و موردی در آن وجود نداشت و به نظر می‌رسد خارج از این شبکه رسمی توزیع این اقدام صورت گرفته و افرادی خارج از این مجموعه ورود کردند اما خوشبختانه در سمنان آلودگی کمتر از سایر استان‌ها بود.

کد خبر 4805205
تعداد بازدید : 390

ثبت نظر

ارسال