هزینه های درمانی سالمندان سه برابر گروه های دیگر است

هزینه های درمانی سالمندان سه برابر گروه های دیگر است

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: مراجعات و هزینه‌های درمانی سالمندان سه برابر سنین قبل از سالمندی است و براین اساس هزینه‌های زیادی برای نظام سلامت کشور ایجاد می‌شود.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 15:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر،محمدعلی همتی در ششمین جلسه از نشست های گفت وشنود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی (دیده بان رفاه و تامین اجتماعی) با بیان اینکه سالمندی معمولا از ۶۵ سالگی به بعد تعریف می‌شود، اظهار کرد: سالمندی که در اواخر دوران بزرگسالی ایجاد می‌شود، خود به دو گروه yong old (پیران جوان) که از ۶۵ تا ۷۵ سالگی را در بر می‌گیرد و گروه old old (پیران پیر) که از ۷۵ به بالا است تقسیم‌بندی شده است.

 همتی تصریح کرد: در دوران جوانی بیشترین فکر افراد را مسائلی مانند شغل، روابط خانوادگی و اجتماعی و ثروت‌اندوزی تشکیل می‌دهد؛ اما پس از ۶۵ سالگی، بیشترین دغدغه سالمندان بر حفظ سلامتی معطوف است. به‌طور حتم مراقبت سالمندان از خود و توجه به ورزش، تغدیه و انجام مراقبت‌های پزشکی می‌تواند آن‌ها را در دسترسی به یک زندگی سالم و توأم با نشاط کمک کند.

وی با اشاره به مسائل سالمندان از دیدگاه روانشناسی، گفت: یکی از ویژگی‌های دوران سالمندی مرور زندگی گذشته خود است و در این سنین توجه می‌کنند که در طول فعالیت زندگی خود چه دستاوردهایی داشته‌اند .

 همتی  یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سالمندی را به لحاظ روانشناسی، رها کردن آرام آرام اموال و دارایی‌های برشمرد و گفت: در این سنین باید افراد پذیرش زندگی جدید خود را داشته باشند و به‌ویژه با ورود نوه‌ها، آنها دوران جدید زندگی خود را تجربه می‌کنند.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: بشر همواره علاقمند به داشتن طول عمر است، مسائلی مانند حفظ سلامتی، ورزش و عوامل ژنتیکی در این زمینه موثر هستند و یکی دیگر از مسائل مهمی که منجر به طول عمر افراد می‌شود، رضایت شغلی است.

کد خبر 4735817
مهناز قربانی مقانکی
تعداد بازدید : 403

ثبت نظر

ارسال