مواد آتش زا یکی از عوامل سوختگی افراد

مواد آتش زا یکی از عوامل سوختگی افراد

سوختگی در اثر استفاده از مواد آتش زنه مرسوم، مثل ژل و الکل سوخت، یکی از علل بستری مصدومان در بیمارستان است.

چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 21:43

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد فاطمی رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته، با عنوان این مطلب که آمار سوختگی در ایران ۸ برابر میانگین جهانی است، گفت: استاندارد سازی برای ایمنی افراد، نکته مهمی است که اگر به آن توجه نشود، آمارهای سوختگی همچنان تکرار خواهد شد.

این در حالی است که استفاده از مواد آتش زنه مثل ژل و الکل سوخت که برای روشن کردن آتش، یکی از علل سوختگی افراد است. از همین رو، سید صادق هاشمی فرد مخترع مایع آتش زا، با اشاره به خطرات مواد آتش زنه غیر استاندارد و ناایمن، گفت: ویژگی این مایع آتش زنه این است که فقط بر روی چوب و ذغال مشتعل می‌شود و اگر بر روی پوست یا هر سطح دیگری ریخته شود، قابل اشتعال نیست.

وی با عنوان این مطلب که یکی از مشکلات در مراجعه به بیمارستان سوانح و سوختگی، مشاهده مصدومانی است که در اثر استفاده از مواد آتش زنه مرسوم مثل ژل سوخت و الکل برای روشن کردن آتش دچار سوختگی شده اند، افزود: مایع آتش زنه می‌تواند این دغدغه را از بین ببرد.

هاشمی فرد ادامه داد: استفاده از این مایع آتش زنه می‌تواند در جهت حفظ سلامت افراد، مفید واقع شود.

وی با عنوان این مطلب که پایه اصلی این مایع آتش زنه مواد گیاهی و طبیعی است، گفت: این مایع در هر شرایط و محیطی قابل نگهداری است.

در همین حال، رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته، اظهار داشت: مشکل سوختگی با پیشگیری حل می‌شود و اجازه ندهیم کسی بسوزد. توصیه‌ها به دیگران خیلی کارآیی ندارد و باید پیشگیری بدون دخالت انسان اتفاق بیافتد.

کد خبر 4811501
تعداد بازدید : 602

ثبت نظر

ارسال