صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان

صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، از صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان خبر داد.

یکشنبه 24 شهریور 1398 ساعت 21:41

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جهانگیری، با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از مُهر پزشکان، گفت: پزشکان با ثبت نام در سایت نظام پزشکی می‌توانند کارت هوشمند خود را با قابلیت امضای هوشمند دریافت کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به تمامی پزشکان فراخوان داد که در صورت گم شدن مهر، به نزدیک‌ترین شعبه نظام پزشکی مراجعه کرده و یا در سامانه نظام پزشکی اعلام کنند تا این موضوع به اطلاع سازمان های بیمه گر نیز برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، امضای الکترونیک پزشکان در مطب‌ها را اقدامی موثر در جلوگیری از این مشکل دانست و گفت: اگر فرآیند نسخه نویسی رایانه ای در مطب‌ها وجود داشته باشد، پزشکان می‌توانند از امضای الکترونیک استفاده کنند.

وی افزود: این قابلیت در کارت هوشمند نظام پزشکی که به پزشکان ارائه می‌شود، وجود دارد و سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت و سازمان توسعه تجارت الکترونیک نیز این مسئله را پذیرفتند و به صورت سیستماتیک انجام می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه بستر صدور کارت هوشمند کاملا فراهم است، گفت: ما با همکاری وزارت بهداشت نرم افزارهای مربوط به پزشکان را آماده کرده‌ایم، از ۱۸ شرکت خصوصی تولید نرم افزار نیز شش شرکت استانداردهای لازم را گرفتند و هم اکنون نرم افزار آن در اختیار پزشکان قرار دارد.

کد خبر 4717597
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 446

ثبت نظر

ارسال