شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد

شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برخی شاخصهای انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر را اعلام کرد.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 2:0

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار  و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: اهداف برگزاری این جشنواره در راستای توسعه فرهنگ و جایگاه پژوهش بوده است و بیشتر هدف ما معرفی توانمندی پژوهشی افراد بوده و تشویق اعضای هیات علمی و پژوهشگران و فناوران کشور برای کار بیشتر بوده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم یکی دیگر از اهداف ما ایجاد ارتباط بین عرضه و تقاضا بوده است.

برومند به فرآیند انتخاب پژوهشگران برتر اشاره کرد و گفت: این فرآیند از مهر ماه با بازنگری دستورالعمل و ابلاغ آن آغاز شد و از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواستیم پژوهشگران و فناوران خود را به ما معرفی کنند، ۳۶۳ نفر معرفی شدند که ۲۴۷ نفر آنها پژوهشگر و ۱۱۶ نفر آنها فناور بودند.

معاون پژوهشی وزیر علوم به شاخص های انتخاب پژوهشگران اشاره کرد و گفت: نقش موثر پژوهشگران در انتشارات علمی، نقش موثر پژوهشگران در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش موثر پژوهشگران در توجه به مشکلات و چالش های کشور، فعال بودن پژوهشگر در حوزه علم و فناوری از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب پژوهشگر برتر لحاظ شد.

وی در ادامه به شاخص های انتخاب فناوران اشاره کرد و گفت: نقش فناور در پاسخگویی به نیاز کشور، نقش فناور در فروش محصولات، نقش فناور در تقاضا برای محصولات از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب فناوران در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از میان ۳۶۷ نفری که معرفی شده بودند ۱۷ نفر در حوزه پژوهشی و ۶ نفر در فناوری انتخاب شدند که ۴ نفر آنها در حوزه علوم انسانی و هنر، ۴ نفر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ۳ نفر علوم پایه، ۲ نفر فنی و مهندسی و ۴ نفر در حوزه پزشکی بودند در مجموع ۱۲ نفر از شهرستان ها و ۱۱ نفر از تهران انتخاب شدند.

برومند با ارائه گزارشی از نمایشگاه پژوهش سال گذشته گفت: بعد از پایان نمایشگاه فعالیت های مهمی در دبیرخانه شورای علوم تحقیقات و فناوری برای تبدیل این موارد به  قرارداد و تفاهم نامه رخ داد ۸۹ تفاهم نامه در نمایشگاه تستا صورت گرفت که ۱۹ تفاهم نامه به  قرارداد واقعی رسید. ۴۲۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد و امسال نیز این فرآیند ادامه دارد.

وی به نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه، ۲۵ شرکت دانش بنیان، ۳۴ پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این نمایشگاه مستقر هستند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تعداد فناوری ها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و برای اولین بار نمایشگاه انتشارات کتاب دانشگاهی نیز بر پا می شود.

کد خبر 4799962
زهرا سیفی
تعداد بازدید : 367

ثبت نظر

ارسال