سالانه 70 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور اضافه می شوند

سالانه 70 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور اضافه می شوند

رییس بیمارستان مهرگان کرمان گفت: سالانه 70 هزار بیمار سرطانی جدید در کشور و سالانه 50 هزار مرگ در سرطان داریم که تا 10 سال آینده آمار سرطان ما 200 هزار نفر خواهد رسید. چه کسی مسئول کنترل این مسائل است.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 18:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر"کرامت یوسفی" امروز 9 آبان ماه در همایش بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: در کشور ما نخستین عامل مرگ و میرها بیماری های قلبی عروقی، علت دوم ‌تصادفات رانندگی و عامل سوم سرطان‌ها است.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی، چاقی، دخانیات، ریزگردها، عدم ورزش کردن و ... از عوامل ایجاد ناسلامتی و ایجاد هزینه هاست تصریح کرد: ۳۰ درصد از سرطان‌ها به خاطر مصرف دخانیات و 20 درصد به دلیل چاقی است اما رستوران‌ها و کافه ها مثل قارچ‌ می روید و نظارتی نمی شود.

یوسفی با اشاره به عدم نظارت بر تولید و حمل محصولات کشاورزی بیان کرد: برنامه ای برای کنترل سیستم باربری وجود ندارد و در سیب زمینی که تولید می شود هزار برابر حد مجاز نیترات وجود دارد و در پرورش گاو شیری اوره به علوفه اضافه می کنند.

نماینده جامعه پزشکی کرمان بیان کرد: سالانه 70 هزار بیمار سرطانی جدید در کشور و سالانه 50 هزار مرگ در سرطان داریم که تا 10 سال آینده آمار سرطان ما 200 هزار نفر خواهد رسید. چه کسی مسئول کنترل این مسائل است.

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا مسوولان استان کرمان برا کنترل کشاورزی استان برنامه دارند؟ افزود: باید مسوولان استان به جد این موارد را پیگیری کنند.

یوسفی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: همه هم و غم بیمه حفظ حرمت پزشکی و حفظ حقوق شهروندی است اما سکانداران بخش سلامت و پزشکی به خاطر نحوه برخورده بیمه ها در حال غرق شدن هستند.

رییس بیمارستان مهرگان کرمان افزود: با توجه به هزینه ها، افزایش حقوق و ... چگونه بخش خصوصی می تواند فعالیت کند؟

وی با اشاره به برخوردها با جامعه پزشکی گفت: این رفتار درستی با جامعه فرهیخته نیست.
انتهای پیام
 

تعداد بازدید : 360

ثبت نظر

ارسال