رهاسازی آب از چاه نیمه های سیستان به تالاب هامون

رهاسازی آب از چاه نیمه های سیستان به تالاب هامون

سیستان وبلوچستان-مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به رها سازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک تصریح کرد: این امر به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) انجام شده است.

شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 22:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به رها سازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک تصریح کرد: این امر به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) انجام شده است.

وحید پورمردان اظهار داشت: به نظر می رسد میزان حقابه در نظر گرفته شده برای تالاب هامون نسبت به کانون های گرد و غبار که در چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است.

 وی ادامه داد:امسال هدف اول ما از رها سازی حقابه، رساندن آب به کانون های گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم که با احیای پوشش گیاهی کانون های گرد و غبار از غلظت طوفان‌ها در منطقه سیستان کاسته شود .

تعداد بازدید : 402

ثبت نظر

ارسال