رعایت حقوق شهروندان، اولویت هرگونه تغییر در طرح بهسازی اطراف حرم مطهررضوی

رعایت حقوق شهروندان، اولویت هرگونه تغییر در طرح بهسازی اطراف حرم مطهررضوی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: هرگونه تغییر و توقف طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی بدون در نظر داشتن حقوق عامه شهروندان امری دور از منطق است.

جمعه 8 شهریور 1398 ساعت 23:7

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

به‌گزارش قدس آنلاین  به‌نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، سید مصطفی نعمت در نشستی مشورتی و صمیمی، با هدف بررسی اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، بررسی چالش‌ها و راهکارهای پیش رو در راستای تسریع و تکمیل ادامه این طرح، باچند تن از اعضای شورای  اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در این نشست گفت: تغییر مدیران و مسؤولین در پست‌های سازمانی به‌دنبال تغییر در دولت‌ها و در جهت اجرای سیاست‌های آن‌ها امری طبیعی و مرسوم است.

محمدکمال سروی‌ها تصریح کرد: البته خدمتگزاری در مجموعه‌های ادارات و ارگان‌های دولتی در ادوار و دولت‌های مختلف مشابه عملکرد ورزشکاران در رشته‌های دوس ماراتون و چندگانه است و هرکدام از مسؤولینی که به‌دنبال این تغییرها در مسند مسؤولیت و خدمت به‌مردم قرار می‌گیرند، باید نسبت به‌سیاست گذاری‌های سازمان خود و اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده از قبل پایبند باشند و نقاط قوت موجود در آنها را شناسایی کرده و دنبال کنند.

وی با اشاره به‌اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیز که از سال 1378 ملاک عمل مجموعه‌های مدیریت شهری در ادوار مختلف بوده هم از این قاعده مستثنا نیست، تصریح کرد: اقدامات خوبی در این مدت به‌ویژه در جهت تسریع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای فضاهای سبز و بازگشایی برخی معابر در اطراف حرم مطهر نظری رضوی نیز صورت گرفته که اقدام مبارکی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی تصریح کرد: رویکرد جدیدی که در منطقه به‌جهت حفظ جمعیت ساکن و بازگرداندن جمعیت مهاجرت کرده از منطقه، به‌مجاورت حرم مطهر حاکم شده، سیاست جدی و بسیار خوبی است.

سروی‌ها گفت: بسیاری از محسّنات طرح قبلی ایجاد فضاهای عمومی گسترده، تعریض معابر و افزایش فضای سبز به‌ویژه در قالب ره باغ‌ها بوده که در موقعیت‌های استراتژیک و در کمترین فاصله از حرم مطهر رضوی در راستای افزایش رفاه و تسهیل تردد زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی انجام می‌شده و توقف و تغییر در این طرح به‌خصوص بدون در نظر داشتن حقوق مکتسبه مردم امری دور از منطق و نامناسب است.

وی ابراز امیدواری کرد که پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری و شهردار منطقه ثامن با همراهی دولت در جهت احقاق حقوق شهروندان و سرمایه‌گذاران در این طرح ملی و فراملی اثربخش واقع شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 363

ثبت نظر

ارسال