رشد ۴.۵ درصدی تولیدات آرایشی و بهداشتی در کشور

رشد ۴.۵ درصدی تولیدات آرایشی و بهداشتی در کشور

مدیرکل اداره فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از رشد صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور خبر داد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 10:35

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر، روز سه شنبه در افتتاحیه نمایشگاه ایران کازمتیکا در محل هتل المپیک تهران، گفت: صنعت آرایشی و بهداشتی رو به رشد است و میانگین رشد آن از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ حدود ۴.۵ درصد تخمین زده شده است.

وی با عنوان این مطلب که امروزه محصولات ارگانیک، طبیعی، گیاهی و حلال در صنعت آرایشی رشد زیادی داشته است، افزود: این وضعیت می تواند سرعت رشد صنعت آرایشی و بهداشتی را چند برابر کند.

بهفر ادامه داد: خوشبختانه میزان تولید و صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور طی دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته است. به طوری که شرکت های بزرگ سالیانه ۸۰ ماده اولیه جدید تولید و فرمول ۲۵ درصد فرآورده های خود را بازنویسی و با طراحی جدید وارد بازار می کنند.

وی گفت: شرکت‌های فعال این حوزه باید وارد کردن مواد اولیه جدید را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم در صنعت کازمتیک در منطقه رشد کنیم.

بهفر با تاکید بر این مطلب که ایجاد رویکرد محدودیت به جای ممنوعیت واردات می تواند در این حوزه کمک کننده باشد، افزود: همراهی با تولید کنندگان دانش بنیان و استارتاپ ها و به کارگیری جوانان در صنعت کازمتیک به رشد این صنعت کمک می کند.

کد خبر 4806485
تعداد بازدید : 456

ثبت نظر

ارسال