جنگ فرهنگی سخت ترین جنگ دشمن علیه ایران اسلامی است

جنگ فرهنگی سخت ترین جنگ دشمن علیه ایران اسلامی است

خراسان جنوبی _ حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه گفت: دشمن از راه جنگ فرهنگی به مقابله با جمهوری اسلامی آمده است .

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 12:34

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد در ادامه تشریح حکمت های نهج البلاغه گفت : مولا علی (ع) در خطبه های نهج البلاغه علم و دانش را میراث گرانبهایی معرفی کرده و لازم است انسان با نهایت تلاش و جدیت به دنبال تحصیل علم ودانشی باشد که جامعه انسانی و اخلاق انسانی را ارتقا ء دهد .

 وی گفت : براین باوریم که تنها میراث گرانبها که انسان از خود باقی می گزارد علم و دانش است ولیکن تجربه از علم بالاتر است وانتقال تجارب در زندگی به نسل نو و فرزندان راهگشای مسیر زندگی آنها می شود .

خطیب جمعه این هفته به نماز گزاران توصیه کرد: با فراگرفتن علم و دانش سبک های زندگی اسلامی و انتقال تجربیات به نسل نو ؛ از حکمت های نهج البلاغه مولا امیر المومنین (ع) بیشترین بهره گیری را داشته باشند .

 حجه الاسلام معلمی در خطبه دوم نماز ضمن توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی , از مسئولین هیئات مذهبی و متولیان جشن های غدیر هم قدردانی کرد و گفت : شهرستان بشرویه در برپایی مراسمات مذهبی و برنامه های فرهنگ اسلامی همیشه پای کار بوده و الگو و نمونه برای سایر شهرستانها هستند؛ که باید از این ظرفیت عظیم نیروهای مخلص و مومن برای پیشبرد آموزه های دینی و تحقق فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کرد .

 وی با اشاره به مناسبت های پیشرو هم گفت : در آستانه هفته دولت لازم است هم مردم و هم مسئولین به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان توجه ویژه ای داشته باشند, و انتظار داریم مسئولین دولتی از این فرصت برای ارائه گزارش عملکرد سالانه نظام مقدس جمهوری اسلامی به نحو احسن بهره برداری کنند .

امام جمعه بشرویه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان هم گفت : مسئولین ادارات و نهادها بدانند که دو مقوله فرهنگ و اقتصاد از مهمترین و اصلی ترین اولویت های این نظام بوده و لازم است با پرهیز از حاشیه پردازیها بدنبال رفع مشکل بستر تولیدات داخلی و بالابردن راندمان اقتصادی و همچنین توجه به فرهنگ اصیل اسلامی باشند .

حجه الاسلام معلمی گفت : متولیان تولیدات اقتصادی در کشور امروزه در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار گرفته اند و نباید در پیچ و خم اداری و اخذ استعلامهای غیر منصفانه و اخذ عوارض و مالیاتهای سنگین گیر کنند .

خطیب جمعه این هفته یاد آور شد : دشمنان این نظام ولایی دریافته اند که دیگر گزینه های جنگ نظامی ,تحریمها و جنگ اقتصادی کارساز نیست, هرچند مشکلاتی را بدنبال دارد ولیکن تاکنون نتوانسته اند این مردم وفا دار به نظام اسلامی را از آرمانهای مقدس شهدا دور کنند , ولیکن سعی می کنند از حربه سخت جنگ فرهنگی با ترویج فرهنگ مصرف گرایی , تجمل گرایی, بی حجابی و بدحجابی ,جوانان و نوجوانان عزیز ما را از آموزه های دینی و سیره شهدای عزیز دور کنند .

خطیب جمعه این هفته در پایان از فرماندار شهرستان بشرویه هم خواست تا نتیجه اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار به شهرستان و بویژه راهکارهای مناسب برای خروج بشرویه از بن بست جاده ای و همچنین مشکلات بهداشتی درمانی را به مردم گزارش دهند .

 وی انتقاد از دستگاههای دولتی را با هدف پیش برد راههای توسعه و پیشرفت ؛منصفانه و بجا دانست ,ولیکن تخریب و تحقیر نیروهای خدوم و زحمت کش اداری را عملی قبیح و دور از شئونات انسانی بر شمرد؛ و از منتقدین خواست تا با ارائه راهکارهای مناسب و در فضایی صمیمی و با همدلی و همگرایی زمینه توسعه شهرستان را رقم بزنند .  

/انتهای پیام.

تعداد بازدید : 504

ثبت نظر

ارسال