تاثیر ناباروری در افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات

تاثیر ناباروری در افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات

محققان دریافتند مردانی که به کمک درمان های ناباروری پدر می شوند با احتمال بیشتر ابتلا به سرطان پروستات در میانسالی روبرو هستند.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 21:19

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، این یافته حاصل بررسی داده های مربوط به گزارشات ملی سوئد بین سال های 1994 تا 2014 است. در مجموع یک میلیون کودک در طول این مدت زمانی متولد شده بودند.

بارداری اکثر این کودکان (97 درصد) به شیوه های طبیعی بوده است. اما 1.7 درصد پدران (حدود 2600 مرد) تحت لقاح آزمایشگاهی و 1.3 درصد (حدود 15 هزار مرد) در معرض تکنیک های تزریق اسپرم قرار گرفته بودند.

با بررسی نرخ ابتلا به سرطان پروستات در این دو دهه بعد از پدرشدن مشخص شد تنها 0.28 درصد مردانی که به شیوه های طبیعی پدر شده بودند مبتلا به این بیماری شدند. در حالیکه این رقم برای پدرانی که به شیوه لقاح آزمایشگاهی پدر شده بودند 0.37 درصد و برای پدران گروه تزریق اسپرم، 0.42 درصد بود.

محققان به این نتیجه رسیدند مردانی که با کمک شیوه های تولیدمثل کمکی پدر می شوند در معرض ریسک ابتلا زودهنگام به سرطان پروستات قرار دارند و این گروه پرخطر باید از لحاظ ابتلا به سرطان پروستات در معرض معاینات و آزمایشات بلندمدت باشند.

کد خبر 4733411
تعداد بازدید : 431

ثبت نظر

ارسال