افکار شما مغزتان را تغییر فیزیکی می دهد!

افکار شما مغزتان را تغییر فیزیکی می دهد!

نتایج بررسی های محققان آلمانی نشان می دهد که افکار شما می تواند بر روی مغزتان تاثیر گذاشته و حتی آن را به صورت فیزیکی تغییر دهد.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 5:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، تحقیقات یادشده حاکی است که یک ساعت آموزش و تلاش برای تغییر افکار از طریق یک رابط کاربری رایانه ای قابل اتصال به مغز می تواند تغییرات اساسی در مغز انسان به وجود آورد.

مطالعه جدید یادشده که بر روی مغز تعدادی از افراد داوطلب صورت گرفته نشان می دهد که تحریک افکار و آموزش مغز با استفاده از رابط های کاربری پیچیده مرتبط کننده مغز و رایانه تغییراتی در مرکز مرتبط با بینایی مغز به وجود می آورد.

بر همین اساس هر چه میزان استفاده از رابط کاربری مذکور افزایش یابد، تغییرات فیزیکی بخش مرتبط با بینایی در مغز افزایش یافته و این امر بر روی توانایی های شناختی مغز تاثیر مثبتی می گذارد.

به گفته دکتر تیل نیرهاوس از موسسه مکس پلانک دیگر تردیدی وجود ندارد که تمرینات فشرده برای افزایش قابلیت های مغز باعث بیشتر شدن انعطاف پذیری و توانمندی آن می شود. این بدان معناست که مغز انسان در برابر محرک های بیرونی که دریافت می کند واکنش های سریع تر و دقیق تری نشان می دهد. محققان معتقدند ایجاد چنین تغییراتی در مغز انسان در آینده زمینه را برای افزایش هوش و توانمندی های حواس مختلف بشر فراهم می کند.

کد خبر 4767601
تعداد بازدید : 440

ثبت نظر

ارسال