تاثیر نعناع بر سلامت انسان

تاثیر نعناع بر سلامت انسان

از ویژگیهای دارویی گیاه نعناع ، خاصیت ضدسرطانی، رفع خستگی، تسکین سردرد و کاهش نشانه های آسم است.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 11:12
گروه ترجمه سایت پزشکی امروز

نعناع این گیاه خوش عطر با طبعی گرم و خشک، فواید فراوانی بر سلامتی انسان دارد. از تاثیرات درمانی بر اختلالات گوارشی گرفته تا سوء هاضمه و تهوع و اسهال که به صورت مفصل در بخش معرفی گیاهان دارویی سایت پزشکی امروز از آن سخن به میان آمده است.

تاثیر نعناع بر سلامت

از تاثیر نعناع بر سلامت انسان و ویژگی های دارویی این گیاه، خاصیت ضدسرطانی، رفع خستگی، تسکین سردرد و کاهش نشانه های آسم است. دمنوش های نعناع در حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و در پاکسازی جوش ها، تسکین خارش پوست و دورکردن حشرات مفید است.

رایحۀ دلچسب موجود در نعناع موجب کاهش اشتها در انسان می گردد و نعناع موثر بر خواب است و موجب بهبود سیستم ایمنی می گردد.

وجود آنتی‌اکسیدان‌ در برگ‌های نعناع سبب تازگی و درخشش پوست می گردد. ویژگی های ضدالتهابی و ضدمیکروبی موجود در برگ نعناع نیز در درمان آکنه موثر است.

منتول ماده ای است در نعناع، به عنوان یک ضد درد عمل نموده، از این رو در محل درد به عنوان مسکن قابل استفاده است. خاصیت ضدالتهابی نعناع نیز قابل اشاره است، چرا که در درمان بیماری‌های التهابی دستگاه تنفسی مانند آسم، سینوزیت و آبریزش بینی مؤثر است.

از دمنوش نعناع در کاهش التهاب گلو و حنجره به هنگام سرماخوردگی می‌توان بهره جست و ضد عفونی کننده بودن آن و ویژگی ضد سرفه آن نیز بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیر نعناع بر سلامت انسان و طرز تهیه دمنوش نعنایی:

با اضافه نمودن یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش و دم نمودن آن می توانید از این چای خوش طعم لذت ببرید.

مقاله مرتبط: خواص و مضرات نعناع

تعداد بازدید : 853

ثبت نظر

ارسال