تاثیر مکملها بر بدن انسان

تاثیر مکملها بر بدن انسان

ترکیب یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی با مکمل‌های غذایی نقش مهمی در بهبود هر چه بیشتر سلامت بدن دارد.

سه شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 12:12
گروه ترجمۀ سایت پزشکی امروز

مکمل‌های غذایی از جمله مواد مورد نیاز بدن هستند که جهت شادابی و تامین سلامت انسان از اهمیت ویژه ای برخوردارند و در سراسر جهان به ویژه برای آن گروه از افرادی که تغذیه مناسب ندارند توصیه می گردد. ترکیب یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی با مکمل‌های غذایی نقش مهمی در بهبود هر چه بیشتر سلامت بدن دارد. این مکمل ها در بهبود سلامت استخوان‌ها، پیشگیری از نارسایی‌های مادرزادی و بیماری قلبی در افراد تایید شده است.

اما در این مقاله بر آن شدیم با معرفی برخی از این مکملها و تاثیر آن بر سلامت بدن به اختصار ، اهمیت این مواد را یادآوری نماییم:

مکمل ها:

ویتامین:D

 این ویتامین در کاهش التهاب بدن نقش مهمی داشته و موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می گردد. همچنین مصرف این مکمل به منظور متعادل ساختن هورمون‌ها، بهبود سوخت و ساز کلسیم و کنترل استخوان‌سازی توصیه می گردد.

 منیزیوم

کمبود منیزیوم با خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل دیابت، آسم، بیماری قلبی-عروقی و اختلالات اضطراب مرتبط است.

ویتامین K2:

 این ویتامین با نقش ویژه ای که در عملکرد جذب کلسیم دارد ، به پیشگیری از انباشت کلسیم مازاد در عروق کمک نموده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

 

مکمل‌های غذایی

 

ویتامین آ:
 در درمان واکنش‌های متابولیک ویتامین A نقش کلیدی دارد و عملکرد بدن را تقویت می‌کند.

ویتامین سی:

 از مکمل‌های مهم در تقویت عملکرد سیستم ایمنی ویتامین C است. این ویتامین به تشکیل بافت‌های بدن و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می نماید. همچنین مصرف این مکمل‌ به بیماران مبتلا به عفونت‌های مزمن و یا گروهی که در روند بهبودی هستند توصیه می گردد .

ید

تقویت عملکرد سیستم ایمنی از جمله تاثیرات مهم ید در بدن است. مانع از آسیب دیدن مغز و بهبود عملکرد غده تیروئید نیز از سایر تاثیرهای مهم این ماده بر بدن است.

روی و مس: 

تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سطح انرژی، حاصل ترکیب روی و مس است.  این دو ماده در کنار یکدیگر آنتی اکسیدانی را بوجود می‌آورد که مکانیزم طبیعی دفاعی بدن را تقویت می‌کند.  

ال‌تیروزین: 

تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد اندام‌های بدن و جریان خون تنها بخشی از اثرگذاری این مکمل است. مصرف این نوع آمینو اسید در بهبود خلق و خو نیز نقش بسزایی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 3048

ثبت نظر

ارسال