معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

برپایی کارگاه نقش تحریک الکتریکی مغز در توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی

برپایی کارگاه نقش تحریک الکتریکی مغز در توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی

دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در دنیاست و متاسفانه این بیماری در ایران رو به افزایش است.

یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 23:18

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فناوری مدرن در خدمت تکنیک‌های توانبخشی می‌تواند بازتوانی اختلالات حرکتی، گفتار، زبان و شناخت ناشی از سکته مغزی را سرعت بخشد. 

معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با تهیه راهنماهای مدیریت سکته مغزی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمان اولیه این گروه از بیماران پیشرفت کرده است.

وی افزود: آنچه بعد از مراحل اولیه سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است، اقدامات توانبخشی است که باید در زمان مناسب صورت پذیرند.

خاتون آبادی گفت: اخیرا با گسترش ورود فناوری به جامعه پزشکی، توانبخشی از این امر مستثنی نبوده و روش‌های نوینی در این زمینه به کمک علوم توانبخشی آمده‌اند.

عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی تصریح کرد: یکی از این روش‌ها استفاده از تحریک الکتریکی مغز است که بطور گسترده‌ای در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفته و نتایج قابل توجهی گزارش شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این راستا کارگاهی دو روزه در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ دی را بطور اختصاصی برای اولین بار به نقش تحریک الکتریکی مغز در توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی برگزار می‌کند.

خاتون آبادی افزود: در این کارگاه که با حضور پروفسور. Michael Nitsche مدیر دپارتمان روانشناسی و علوم اعصاب مرکز تحقیقات Leibniz دورتموند آلمان برگزار می‌شود به مبانی و کاربرد روش تحریک الکتریکی مغز در سکته مغزی از ابعاد زبانی، گفتاری، حرکتی، شناختی پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کارگاه دکتر رضا رستمی، روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دکتر آزاده شادمهر عضو هیئت علمی گروه فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و  این جانب عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران قسمت های مرتبط را ارائه خواهند داد.

خاتون آبادی افزود: برگزاری کارگاه‌هایی با رویکرد استفاده از فناوری در درمان و توانبخشی اختلالات و بیماری‌های در دستور کارمان قرار دارد و در صورت نیاز این دوره را دوباره برگزار خواهیم کرد.

تعداد بازدید : 518

ثبت نظر

ارسال