شماره ۱۱۶۰

سرطان

پزشکی امروز

سرطان

ای‌کاش این چیزها را درهنگام تشخیص بیماریم می‌دانستم

سه شنبه 21 دی 1400 ساعت 1:23
پزشکی امروز

نام کتاب: سرطان؛ ای‌کاش این چیزها را درهنگام تشخیص بیماریم می‌دانستم

نگارنده: میشل رایان

مترجم: رعنا جوادی

ناشر: دفتر پژوهش‌های فرهنگی

مشخصات کتاب: چاپ اول، ۱۳۹۶، ۸۸صفحه

شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه

بها: ۵۵۰۰ تومان

تلفن ناشر: ۸۸۳۱۵۲۳۷

گفته‌می‌شود وقتی به شما می‌گویند که مبتلا به سرطان هستید تمامی زندگیتان تغییر‌می‌کند. بله، واقعیت دارد. همگی آن لحظه‌ای را‌که به آنها گفته‌می‌شود مبتلا به سرطان هستند به‌یاد‌می‌آورند. اینها کلماتی هستند که تا مغز‌استخوان را بی‌حس می‌کنند. این بیماری چیزی است که زندگی افراد را برای همیشه تغییر‌می‌دهد. چگونگی مواجهه افراد با‌این‌موضوع تفاوت بزرگی در زندگی آنان ایجاد‌می‌کند.

کتاب حاضر با درنظر‌گرفتن مخاطبان عام و نیز دست‌اندرکاران حوزه نظام‌سلامت، نیروهای غیردرمانی شاغل، مدیران و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان فراهم آمده‌است.

میشل‌رایان پیروز‌شده بر بیماری سرطان، زمانی درجایی ایستاده بود که اکنون بیماران ایستاده‌اند و همان پرسش‌هایی را می‌پرسید و با همان چالش‌هایی روبه‌رو بود که بیماران می‌پرسند و روبه‌رو بودند. این کتاب به پرسش‌های بسیاری که بیماران نمی‌دانند و نیاز به پاسخ دارند، پاسخ می‌گوید. کتاب قالب ساده‌ای دارد و به‌همین‌دلیل دستیابی به ‌اطلاعات موردنیاز را آسان‌می‌سازد.

تصمیم‌گیری‌های پزشکی، بیمه‌سلامت، کیف‌بیمارستان، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، افسردگی ناشی‌از بیماری، ریزش‌مو، گروه‌های پشتیبان، ورزش و سرطان، خانواده و... از مباحث مطرح‌شده در کتاب هستند. این کتاب صرفاً توصیه‌های ساده‌ای است برای این‌که بیمار در دنیای جدید خود چرخی بزند و هرطور که می‌خواهد آن‌را بخواند و بدون رعایت بخش‌بندی‌ها، طوری آن‌را بخواند که نیازش را برآورده کند. سفر و تجربه هر‌بیمار متفاوت است، اما امید است که این کتاب بیماران را برای یکی‌از چالش‌ها و تجربیات پیش‌رویشان آماده‌کند.شما می توانید برای درمان سرطان از خیریه سرطان نیز کمک بگیرید.

 

تعداد بازدید : 4341

ثبت نظر

ارسال