شماره ۱۱۳۰

بررسی تاثیر اسپری بودزوناید بر آسم

(Ref: Nejm (Journal Watch

بررسی تاثیر اسپری بودزوناید بر آسم

بررسی تاثیر اسپری بودزوناید بر آسم، بودزوناید کورتیکوستروئید استنشاقی با عوارض شدید آسمی کمتری در بیماران مبتلا به آسم خفیف اولیه و حتی در گروهی که نشانه‌های نادری دارند همراه‌است.

چهارشنبه 6 بهمن 1395
گروه ترجمه سایت پزشکی امروز

بر‌اساس بررسی صنعتی انجام‌گرفته، بودزوناید کورتیکوستروئید استنشاقی با عوارض شدید آسمی کمتری در بیماران مبتلا به آسم خفیف اولیه و حتی در گروهی که نشانه‌های نادری دارند همراه‌است. دستورالعمل‌ها به‌طور‌کلی درمان نگهدارنده را همراه با کورتیکوستروئیدهای استنشاقی و زمانی‌که نشانه‌ها بیش‌از ۳‌روز در هفته بروز داده شوند‌، پیشنهاد می‌دهند‌. طی این به بررسی تاثیر اسپری بودزوناید بر آسم پرداخته شد.

 

بررسی تاثیر اسپری بودزوناید بر آسم:

 

حدود‌۷۱۰۰‌‌ بیمار ۴‌تا ۶۶ ‌سال با نشانه‌های آسم خفیف به‌طور‌تصادفی بودزوناید با دوز کم و یا دارونمایی با مصرف یک‌بار در روز به‌مدت ۳‌سال دریافت‌کردند. در‌این ارزیابی تعقیبی، محققان به بررسی چگونگی فرکانس نشانه‌ها در نتایج تحت‌تأثیر قرار‌گرفته پرداختند.

بیمارانی‌که بودزوناید مصرف‌کردند، همانند گروهی که دارونما استفاده‌نمودند، صرف‌نظر از فرکانس نشانه‌های اولیه‌، با نیمی‌از میزان عوارض مربوط به آسم شدید روبه‌رو شدند‌. میان بیمارانی‌که یک روز در هفته با این عوارض روبه‌رو بوده و یا با این نشانه‌ها درگیر نبودند، دریافت‌کنندگان بودزوناید حدود ۸ عارضه‌جانبی کمتری را درهر۱۰۰۰‌بیمار در‌سال نسبت به دریافت‌کنندگان دارونما داشتند.

این نتایج محدودیت کورتیکواستروئیدهای استنشاقی به بیمارانی با نشانه‌های بیش‌از 2‌روز در هفته را پشتیبانی‌نمی‌کنند و باید توجه‌داشت که کاهش خطر مطلق، امری کوچک است و آزمایش‌های کنترل‌شده و تصادفی در بیمارانی با نشانه‌های نادر پیش‌از تغییر دستورالعمل‌ها مورد نیاز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 1324

ثبت نظر

ارسال