روش تهیه شیر بادام در خانه

روش  تهیه شیر بادام در خانه

اضافه نمودن مقداری وانیل خالص یا یک قاشق غذاخوری پودرکاکائو از یک سو میزان ارزش غذایی نوشیدنی را بالا برده و از سوی دیگر آن را خوش طعم می نماید .

دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت 13:28

شیربادام از جملۀ مواد غذایی کم کالری است که این روزها بسیار محبوب گردیده و همانطور که از نامش پیداست خمیرۀ اصلی آن را بادام تشکیل می دهد . شیربادام به ویژه در میان هواداران خام گیاهخواری ( وگانیسم) با توجه به طعم و ارزش غذایی محبوب است. در این مقاله به روش تهیه شیربادام در خانه خواهیم پرداخت .

 

روش تهیه شیر بادام :

 

1.یک فنجان بادام خام

2. چهار فنجان آب

3. دو الی 6 عدد خرما یا یک چهارم فنجان عسل ( با توجه به این که به چه میزان بخواهید نوشیدنی شما شیرین گردد .)

 

بادام ها را همراه با مقدار کمی نمک از شب قبل در آب خیسانده تا نرم تر شده و آسان تر خرد گردد . هرزمان که اقدام به تهیه شیربادام نمودید ، آب بادام را گرفته ، خرما یا عسل را به همراه آب به مخلوط کن اضافه نمایید . نوشیدنی شما آماده است . اما پیشنهاد می گردد مخلوط را از صافی بگذرانید تا ذرات بادام و یا پالپ های داخل نوشیدنی تصفیه گردد و چهره ای زیباتر به خود گیرد.  از مغز تخم آفتابگردان و یا بادام زمینی خام نیز میتوانید به جای بادام استفاده نمایید . جهت تنوع دادن به طعم شیربادام از ادویه هایی نظیر دارچین و یا جوزهندی نیز می توانید بهره ببرید . اضافه نمودن مقداری وانیل خالص یا یک قاشق غذاخوری پودرکاکائو از یک سو میزان ارزش غذایی نوشیدنی را بالا برده و از سوی دیگر آن را خوش طعم می نماید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

 

تهیه شیر بادام| رژیم غذایی|مواد غذایی| تغذیه

 

تعداد بازدید : 2182

ثبت نظر

ارسال