شماره ۱۱۵۹

شرکت تحقیقاتی دارویی DENA CRC کانادا

پزشکی امروز

شرکت تحقیقاتی دارویی DENA CRC کانادا

شنبه 25 شهریور 1396
پزشکی امروز

شرکت دنا سی‌آرسی(Dena CRC Inc)، یک شرکت دانش‌بنیان بامجوز ارائه خدمات در زمینه‌های گوناگون تحقیقات دارویی درسراسر کانادا می‌باشد و مشتمل‌بر مجموعه‌ای از متخصصان ایرانی و غیرایرانی در زمینه‌های گوناگون تخصصی، با سال‌ها تجربه درزمینه‌های پزشکی، داروسازی و فارماکولوژی است و بسیاری‌از اعضای این شرکت از اساتید دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کانادا می‌باشند.

این شرکت از مشاوران متعدد و مجربی در رشته‌های متنوع تحقیقات دارویی مانند راه‌اندازی و نظارت‌بر تمامی فازهای تحقیقاتی بالینی (Clinical Research)، منطبق‌بر استانداردهای جهانی و استاندارد موسسات کشورهایی مانند بهداشت کانادا (Health Canada)، اف‌دی‌ای آمریکا (FDA Food & Drug Agency) سازمان بهداشــت جهانی(WHO) و آژانـس دارویی اروپـا (EMA-European Medicines Agency) برخوردار است. هدف‌اولیه فعالیت شرکت DENA CRC پیشبرد امور تحقیقات دارویی و ملزومات‌پزشکی در تمامی فازها در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و خصوصی در کشور کانادا می‌باشد.

خلاصه‌ای از خدمات قابل‌ارائه در ایران به‌‌‌ شرح زیر می‌باشد:

۱ـ مشاوره، راه‌اندازی و نظارت برتمام فازهای تحقیقات دارویی:

همانطورکه مطلع هستید، برحسب استانداردهای پذیرفته‌شده جهانی، از‌جمله مصوبات کنفرانس بین‌المللی یکسان‌سازی نیازهای فنی جهت ثبت و تایید داروهای مورد مصرف در انسان، تمامی امور تحقیقات دارویی درمورد داروهای نوترکیب و همچنین داروهای شناخته‌شده قبلی ولی با قصد به‌کارگیری در درمان دیگر بیماری‌ها باید بارعایت دقیق حقوق بیماران و حفظ سلامتی داوطلبان مشارکت در استفاده از این داروها، بر مبنای کامل و منطبق بر جدول زمان‌بندی‌شده پروتکل مصوب داروی مورد ذکر و طی فازهای مختلف انجام پذیرد. این فازها عبارتند‌از:

فازصفر آزمایشگاهی(شیمیایی و حیوانات).

فاز۱ (بررسی اثرات و عوارض داروی تحقیقاتی روی داوطلب سالم و چگونگی متابولیسم و مقاومت دارویی).

فاز۲ (بررسی سلامت و تعیین دوز داروی تحقیقاتی در داوطلب سالم).

فاز۳ (بررسی کارایی و سلامتی داروی مورد تحقیق درمورد بیماران موردنظر).

فاز۴ (بررسی عوارض ناخواسته دارو بعد از تولید انبوه دارو و پخش دارو در بازار).

به‌طور‌معمول فاز صفر در آزمایشگاه، فازهای اول‌ودوم در مراکز تحقیقات بالینی و فازهای سوم‌وچهارم در کلینیک‌ها و مراکز درمانی تخصصی خصوصی و عمومی انجام‌می‌گیرد. شرکتDENA CRC آمادگی مشاوره و راه‌اندازی، هدایت و راهبرد و نیز آموزش تمامی پرسنل پروژه‌های تحقیقاتی را دارد. این فعالیت‌ها را می‌توان به‌این‌ترتیب دسته‌بندی نمود:

• مشاوره و گردآوری تحقیقات مشابه انجام‌شده در سایر کشورها و موسسات تحقیقاتی

• مشاوره و تهیه و تدوین پروتکل و تدوین ICF-Informed Consent Forms (فرم رضایتمندی داوطلبان)

• مشـاوره در اخــذ مجوز از Ethic Boards (هیأت اخلاق‌پزشکی)

• تهیه و تدوینGannt Chart (جداول تخصصی زمان‌بندی اجرای پروژه) و Project Management (مدیریت علمی و کاربردی پروژه‌های تحقیقاتی)

• تهیه و تدوین تمامی فرم‌های موردنظر به‌صورت هارد‌‌کُپی و یا الکترونیکی و تهیه نرم‌افزارهای مورد‌استفاده جهت آرشیو و مستندسازی مدارک تحقیقات

• انجام تمام آموزش‌های موردنیاز به پرسنل دخیل در انجام پروتکل تحقیقاتی و ارائه تمامی گواهی‌های آموزشی موردنیاز با همکاری مراکز آموزشی کانادا

۲ـ مشــاوره در امور صادرات و واردات دارو و لوازم‌پزشکی:

شرکت DENA CRC با‌توجه به شناخت و آشنایی که با قوانین بهداشت کانادا دارد و همچنین باتوجه به اینکه از مشاوران کارآمد در امر صادرات و واردات به‌کشور کانادا برخوردار است، آمادگی انجام هرگونه مشاوره و پیگیری‌های اجرایی جهت این امور را برای کشور ایران داراست. با توجه به اینکه تهیه و انجام تحقیقات مورد نیاز جهت اخذ تاییدیه‌های کشور کانادا از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های این پروسه است، شرکت DENA CRC توانایی انجام تحقیقات دارویی موردنظر در داخل کشور کانادا را دارا می‌باشد.

درحال‌حاضر بسیاری‌از شرکت‌های دارویی در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهت افزایش شانس صادرات محصولات خود به اقصی نقاط دنیا، تمایل به انجام«Clinical Research» و ثبت داروهای تولیدی خود در آمریکای شمالی و بخصوص کانادا را دارند. به‌طورحتم هدف صادرات این شرکت‌ها لزوماً کانادا نمی‌باشد، بلکه اخذ تأییدیه‌های بهداشت کانادا (Health Canada) می‌تواند در افزایش و موفقیت صادرات این محصولات به سایر کشورهای دنیا نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

همکاری با شرکت معظم شما، افتخاری است که همکاران ما در‌این‌شرکت به آن می‌بالند. شرکت DENA CRC مفتخر خواهد بود تا همراه با شما در تحقق این مهم، همگام و مددرسان شما باشد.

به‌استحضار می‌رساند شرکت آرین‌گستر‌درمان‌پارس (Arian Gostar Darman Pars) نماینده رسمی شرکت Dena CRC کانادا، در ایران فعالیت خود را آغاز نموده‌است.


تلفکس آرین گستر درمان پارس: ۲۶۶۴۵۷۵۹ ـ۰۲۱

Email:AGDARMAN@yahoo.com

180 West Beaver  Creek Rd; Richmond Hill, TORONTO, ONTARIO, L4B1B4

Phone: 647-429-2371,647-818-4118,647-627-4839

Fax: 647-847-3616

www.denacrc.ca

info@denacrc.ca

تعداد بازدید : 958

ثبت نظر

ارسال