شماره ۱۱۵۰

انتخاب نمایندگان پـزشکان در سـازمان نـظام‌ پـزشکی

پروفسور محمدحسن کریمی‌نژاد - استاد پاتولوژی و ژنتیک

انتخاب نمایندگان پـزشکان در سـازمان نـظام‌ پـزشکی

چهارشنبه 21 تیر 1396
پزشکی امروز

پزشکان نیز مانند هر‌گروه دیگری از صاحبان حرفه، بایستی برای ارتقاء کیفیت کار خود و خدمت بهینه و همچنین حفظ حقوق و ارتباط بین خود و بیمار، خواهان سازمانی باشند تا بر‌این امر نظارت و رسیدگی کند و سعی نماید این ارتباط هر‌چه صمیمانه‌تر و زیباتر انجام گیرد که برای گروه پزشکی این امر به سازمان نظام‌پزشکی واگذار شده‌است.

به‌منظور پشتیبانی از این سازمان و انتخاب فرهیختگان که در عمل، صداقت و توانمندی خود را در  احراز این هدف انجام داده‌اند، وظیفه جامعه پزشکی و هر یک از افراد گروه پزشکی ایجاب می‌نماید تا هر یک از ما پزشکان و وابستگان به پزشکی (پیراپزشکان)، به انجام این انتخابات به نحو شایسته کمک کنیم.

انجام‌ وظیفه به شایستگی سه شرط اصلی دارد:

اول اینکه؛ هر‌یک از ما صمیمانه و آگاهانه و به‌موقع در انتخاب افراد شایسته اقدام کنیم و به‌این‌منظور نیز باید خود و همکاران و دوستان را تشویق و ترغیب به انجام این وظیفه ملی و حرفه‌ای برای شرکت در رأی‌گیری نماییم.

دوم؛ لازم است که‌تاریخچه زندگی هریک از پزشکان محترم که آمادگی خود برای صرف وقت، خدمت صادقانه و قبول نمایندگی جامعه پزشکی و بیماران را اعلام می‌نمایند، دقیقاً بررسی‌شده و توانمندی آنان در انجام این خدمت مقدس ارزیابی‌ گردد.

سوم؛ سعی نماییم تا با شناختی که از همکاران محترم و ایمان به خدمت صادقانه و مفید آنان داریم علاوه‌بر‌اینکه خود به‌موقع در رأی‌گیری شرکت فعال می‌نماییم، همکاران را نیز تشویق و ترغیب به شرکت‌نموده و برای انتخاب افراد شایسته با همکاران صاحب‌نظر مشورت نماییم و هماهنگی‌های لازم برای انجام  این امر صورت گیرد؛ به امید اینکه سازمان توسط افراد منتخب جدید و با مدیریت و درایت کامل و با همکاری و پشتیبانی قوی تمام جامعه پزشکی، بتواند سوء‌تفاهم نا‌مناسب به‌وجودآمده در اجتماع که در‌نتیجه کاستی‌ها، بدرفتاری‌ها و علایق نامعقول به مادیات، پیش‌آمده‌است را رفع نماید و حیثیت و مقام شامخ و بزرگواری پزشکان در برخورد با بیماران اعم از غنی و فقیر همانند رفتار بزرگان پزشکی گذشته کشور ما که از سالیان بسیار دور رواج داشته است را بازگرداند. پدرم به من فرمود: «پزشکی موهبت خداوندی است، سعی کن آن را با مادیات آلوده نکنی». امیدوارم که‌همگی ما به ویژه خودم و نمایندگان ما، به این وظیفه بزرگ و سترگ پزشکی توجه داشته و این موهبت الهی را ارج نهیم.

تعداد بازدید : 555

ثبت نظر

ارسال