شماره ۱۱۰۹

نگذاریم درخت تنومند «پزشکی‌امروز» بخشکد

پروفسور محمد‌حسن کریمی‌نژاد - استاد پاتولوژی و ژنتیک

چهارشنبه 10 شهریور 1395

۲۶سال قبل نهال«پزشکی‌امروز» ‌ به‌دست یکی‌از پزشکان شجاع، متـهور، اهـل ادب و تـلاشگر «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» در محیط ‌پزشکی ایران که برای اخبار ‌پزشکی، نظریات و درددل پزشکان چندان مناسب نبود، کاشته‌شـد. با تلاش و پشتکار «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» و با هزینه‌ی شخصی ایشان، این نهال پرورش‌ یافت و به‌تدریج به صورت درختی تنومند بر پهنه‌ی پهناور پزشکی ایران سایه‌افکن شد.

اما درگذشت غیر‌منتظره‌ی «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» دل همه‌ی دوست‌داران و علاقمندان به ‌«پزشکی‌امروز» را غم‌زده و نگران ساخت. خوشبختانه توانمندی اردوان،  فرزند آن شادروان بر همه‌ی این ناگواری‌ها فائق‌آمد و توانست نه‌تنها از خشکیدن آن جلوگیری کند بلکه با آموخته‌های پدری، تا امروز آن‌را سرزنده و سرپا نگاه دارد.

بنده نیز همانند سایر پزشکان علاقمند به‌این جریده‌ی صادق و صالح،با‌توجه به اوضاع نگران‌کننده‌ی کنونی که اغلب فعالیت‌های مفید در‌حال پژمردگی و ورشکستگی است، بیم آن دارم نکند که این درخت تنومند و برومند ما نیز که درآمدی جز تبلیغات شرکت‌های تجاری و تولیدی ندارد، پژمرده و فسرده شود و از عهده‌ی هزینه‌ی سنگین و روزافزون کاغذ و چاپ و توزیع و...  خدای نخواسته بر‌نیاید. من پیشنهاد می‌نمایم تا از هم‌اکنون در این مورد به‌طور جدی تفکر و تدبیر نموده و راه‌های کسب درآمدی از قبیل تعیین آبونمان مناسب یا راه‌های دیگری در نظر بگیریم. زیرا باید  علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داد.

 

تعداد بازدید : 585

ثبت نظر

ارسال