شماره ۱۰۸۱

رصد و نظارت برکار پزشکان

پروفسور محمدحسن کریمی‌نژاد - ژنتیک

یکی‌از همکاران گرامی در مصاحبه‌ی اخیر خود وجود سازمانی را برای نظارت و رصد کار پزشکان ضروری دانسته‌اند که بتوان به‌موقع از پیش‌آمدهای ناگوار خلاف شئون حرفه‌ی پزشکی و از بدبینی به‌جا و نابه‌جای رسانه‌های همگانی نسبت به پزشکان خدمتگذار و حرفه‌ی مقدس پزشکی پیشگیری کرد. باید سعی‌و‌تلاش شود تا بتوان احترام شایسته‌ای که از سالیان پیشین برای حرفه‌ی مقدس پزشکی و پزشکان منظور بود را دوباره رشد و رونق و مقبولیت عام‌داد.

طبعاً افراد وقتی بدانند کارهای آنان نظاره و رصد و در جایی ضبط و ثبت و مورد بررسی قرار میگیرد، از انجام کار خلاف پرهیز می‌نمایند.

اگر به انجمن‌های علمی اعتبار و بهای لازم داده شود، مواردزیر:

• نظارت کامل بر فعالیت و تعامل افراد در رشته‌ی تخصصی خود براساس ضوابط علمی و با دیدگاه جامعه نگر.

• حفظ قداست و حرمت شئون پزشکی و جلوگیری از خلافکاری‌ها و خدشه‌دار نمودن مقام والای پزشک و همچنین ارزش‌یابی علمی و عملی اعضا که جزو وظایف آنان می‌باشد، امکان‌پذیر می‌گردد.

چنانچه اعضا بدانند که دانش و کار آنان به‌وسیله‌ی این گروه مورد ارزیابی قرار‌می‌گیرد و رعایت عدل و انصاف بنای اصلی این ارزیابی می‌باشد، مسلماً در انتخابات هیئت مدیره‌ی انجمن‌های تخصصی حضور فعال خواهند داشت و بااشراف و شناختی که از همکاران دارند، هدف اصلی آنها انتخاب شایسته‌ترین افراد خواهد بود.

نیل به این هدف موجب:

۱ـ شرکت مداوم اعضا در جلسات علمی و صنفی

۲ـ مبادله‌ی تجربیات و رفع اشکالات علمی اعضا

۳ـ اعتلای قدرت اجرایی انجمن در رفع مشکلات شغلی اعضا

۴ـ تأمین رفاه بیشتر مراجعان و جامعه، خواهد شد.

انجام این روند موجب افزایش ارتقای علمی و قدرت اجرایی انجمن‌های تخصصی شده و درنتیجه کارایی این انجمن‌ها به‌مراتب بیشتر و ارزنده‌تر خواهد گردید.

 

تعداد بازدید : 1016

ثبت نظر

ارسال