شماره ۹۹۷

درباب تست ورزش تردمیل

پزشکی امروز

رهنمودهای رایج هنوز هم از تست ورزش تردمیل (ETT) به‌عنوان تست آغازین ارزیابی ایسکمی دربیمارانی حمایت می‌کند که دارای الکتروکاردیوگرام آغازین طبیعی (EEG) هستند و می‌توانند ورزش کنند.

برای ارزیابی تأثیر تست اضافی، محققان تست رو به پایین را ظرف 6 ماه بعد از ETT در 3656 بیمار ثبت کردند که بدون بیماری شناخته شده‌ی کرونر بودند و دریک مرکز طبی بزرگ آمریکا ETT شده بودند. تست‌ها در بسیاری موارد به‌علت درد قفسه‌ی‌سینه (۶۱٪) و نشانه‌های مختلف دیگر (33٪) انجام شده بود ولی گاهی دربیماران بدون علامت هم انجام شده بود (6٪). ETT در‌4٪ مثبت، در 29٪ بدون نتیجه‌ و در 68٪ بیماران منفی بود.
ظرف6ماه پس‌ازETT ، میزان1/9٪ بیماران برای تصویرسازی غیرتهاجمی ارجاع شدند و 2/3٪ به آنژیوگرافی تهاجمی ارجاع گشتند. در‌مدت متوسط پیگیری 2/5‌ساله، میزان بروز سالانه‌ی نقطه‌ی پایانی مرکب (مرگ در ارتباط با قلب‌وعروق، انفارکتوس میوکارد و واسکولاریزاسیون مجدد کرونر) درافراد دارای نتایج ETT مثبت، بدون‌نتیجه و منفی به‌ترتیب برابر12/4، 1/3 و 2٪ بود. تحلیل سریع تغییرات ECG ضمن ورزش به‌طور قابل‌توجه با تست‌های منفی جریان رو به پایین و پیشرفت‌های عالی همراه بود حال‌آنکه آنژین تیپیک به‌رغم یافته‌های منفیECG به‌طور قابل‌توجه با تست مثبت جریان پایین و پیش‌آگهی ضعیف‌تر همراه بود. سن جوان‌تر، جنس مؤنث و رسیدن به سطح بالاتر ورزش به‌طور قابل‌توجه با تست‌های  جریان پایین ‌و منفی همراه بود.

J Am Coll Cardiol 2014 Feb 5

تعداد بازدید : 1646

ثبت نظر

ارسال