استقلال در صنعت داروسازی کشور / ابلاغ حق تعرفه ارائه خدمات داروسازی

استقلال در صنعت داروسازی کشور / ابلاغ حق تعرفه ارائه خدمات داروسازی

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صنعت داروسازی استقلال یافته است، گفت: اگر در صنعت داروسازی مستقل نبودیم باید ۴۵ میلیارد دلار صرف واردات دارو از کشورهای اروپایی می‌کردیم.

دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 16:41

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در اختتامیه هجدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: یکی از موتورهای پیشرفت علمی در کشور داروسازها هستند. همه اطلاعات و آماری که وجود دارد نشان دهنده تقش بی‌بدیل داوسازان در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد داروسازان در کشور، گفت: تعداد مقالات منتشر شده از داروسازان به نسبت تعداد داروسازان، بسیار قابل توجه است و در چند روز برگزار این همایش نیز اطلاعات خوبی ارایه شده و استقبال از پنل‌ها چشمگیر بوده است.

شانه ساز افزود: وزیر بهداشت نیز داروسازی است که داروساز بودن خود را انکار نمی‌کند و خوشبختانه این موضوع فرصت تکرار نشدنی برای ما رقم زده است.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد گلایه همکاران، عرضه داروها در مراکز غیر داروخانه است. این درحالیست که داروخانه‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی در سبد دارویی از عرضه برخی از اقلام دارویی که مارژین مناسبی دارند، محروم می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: وزیر بهداشت نسبت به عرضه دارو در کلینیک‌های ترک اعتیاد ورود کرده و در جلسات متعدد و جلسه شورای عالی بیمه به این مسئله رسیدگی و مصوبه‌ای صادر شده است.

وی همچنین از ابلاغ حق تعرفه ارائه خدمات داروسازی توسط وزیر بهداشت خبر داد و گفت: بحث سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها نیز مطرح شده و داروخانه را باید از وابستگی به فروش دارو نجات دهیم تا داروخانه در مشکلات اقتصادی گرفتار نشود.

وی گفت: رقم تولید دارو در کشور ما بی‌نظیر بوده و این موضوع نتیجه مجاهدت‌های داروسازان است. اگر وضعیت تولید دارو مشابه قبل از انقلاب بود باید رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار صرف هزینه تامین دارو از کشورهای شرقی مانند هند و کره می‌شد و اگر به روش قبل از انقلاب می‌خواستیم دارو را از کشورهای اروپایی تامین کنیم باید ۴۵ میلیارد دلار هزینه پرداخت می‌کردیم که این رقم حتی از پول فروش نفت بیشتر است. با تلاش داروسازان استقلال دارویی در کشور شکل گرفته است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 426

ثبت نظر

ارسال