شماره ۹۶۹

جنبه‌های متعدد VAP راجعه

پزشکی امروز

پنومونی همراه ونتیلاتور (VAP) شایع‌ترین عفونت‌ اکتسابی بیمارستان درواحد مراقبت فشرده (ICU) است وپسودوموناس ائروژینوزا علت کثیر آن است.

برای کندوکاو در مورد نقش مقاومت باکتریال و درمان آغازین میکربی در شکست درمانی VAP مرتبط با پسودوموناس ائروژینوزا، پژوهشگران به صورت گذشته‌نگر تعداد314 بیماری را مورد بررسی قراردادند که ازسال 1977 تا 2011 تعداد 393 رخداد VAP مرتبط با پسودوموناس ائروژینوزا را در12 بخش ICU تجربه کرده بودند.
 زمان متوسط تا شروع VAP مرتبط با پسودوموناس ائروژینوزا برابر 12 روز بود. به طور متوسط 14 روز بعد از رخداد نخست،رجعت بروز کرد. درقریب به ثلث موارد ،مقاومت ضد میکربی مشاهده شد. در 261 بیمار درمان تجربی کافی با آنتی بیوتیک تجویز شد و 90 نفر از این بیماران ، فقط ازیک دارو استفاده کردند.
 از روز 14، درتعداد 112 بیمار، درمان با شکست مواجه شد: 76 نفر بیش از رجعت VAP درگذشتد، 35 نفر رجعت را تجربه کردند و 1 نفربعد ازرجعت درگذشت. ازتعداد داروهای ضد میکربی مورد استفاده و نیز وجود مقاومت ضد میکربی امکان پیش بینی شکست درمان وجود نداشت. اما مصرف فلوئوروکینولون پیش  از شروع VAP به طور قابل توجه با شکست درمانی همراه بود ولی استفاده از آن ضمن رخداد VAP به طور قابل توجه با موفقیت درمان مواجه بود.
Am Re spir Crit Care Med 2013 Jul 1

تعداد بازدید : 748

ثبت نظر

ارسال