شماره ۹۵۹

بیش‌فعالی مثانه در زنان

بیش‌فعالی مثانه در زنان

ژیلا نهایی - ماما

سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی Oxytrol را جهت مثانه‌ی بیش‌فعال، بدون نسخه در زنان 18 سال به بالا تصویب کرده است. اما در مورد مردان هنوز فقط با تجویز پزشک باید مصرف شود. مثانه‌ی بیش‌فعال حالتی است که بدون هشدار قبلی مثانه دچار فشار بیش از اندازه می‌شود. علائم آن شامل: بی‌اختیاری ادرار(تراوش ادرار)، احساس نیاز ناگهانی و اورژانسی به ادرار کردن و افزایش دفعات ادرار می‌باشد.
در آمریکا بطور تخمینی حدود 33 میلیون نفر دچار بیش فعالی مثانه می‌باشند که اغلب آن‌ها را زنان مسن تشکیل می‌دهند.
Oxytrol به شکل یک پچ پوستی هر 4 روز یک‌بار مصرف می‌شود. این پچ روزانه ۹/۳ میلی‌گرم Oxybutinin آزاد می‌کند. بنا به اظهار دکتر Shaw  Chen مسوول دفتر ارزیابی داروهای وریدی در مرکز ارزیابی و پژوهش داروییOxytro ،FDA یک درمان ایمن و موثر در زنان دچار بیش فعالی مثانه می‌باشد. زنان باید از اصل بودن برچسب دارو مطمئن شوند و نیز در صورت عدم بهبودی با پزشک خود مشاوره کنند.
ایمنی و موثر بودن فروش بدون نسخه‌ی Oxytrol در 5000 شرکت کننده در 9 بررسی اثبات شده است. به طور کلی با استفاده از اطلاعات درج شده در برچسب دارو، آن را جهت علائم خود به درستی انتخاب کرده و مصرف کنند. اثرات جانبی گزارش شده در بررسی‌های بالینی بسیار خفیف بوده و شامل: تحریکات پوستی در محل پچ پوستی، یبوست و خشکی دهان بود. Oxytrol توسط شرکت Merck عرضه شده است.

تعداد بازدید : 1805

ثبت نظر

ارسال