شماره ۹۹۱

نسل جدید مفصل و استخوان

پزشکی امروز

متخصصان پژوهشگر در شرکت خدمات تکنولوژی شیشه‌(GTS) سرگرم کمک به ایجاد نسل جدید مفصل واستخوان هستند.

این کار بااستفاده از کمپوزیت‌های اختصاصی بیوسرامیک پلیمری انجام می‌شود تا نیاز درمانی دربیماری‌هایی مانند استئوآرتریت و شکستگی‌های مهره‌ها و استخوان‌ ماکزیلوفاسیال رفع شود.
ضمن کار و همکاری با دانشگاه‌ها و کارخانه‌های معتبر دنیا، دانشمندان GTS موادی اختصاصی برای درمان استئوآرتریت و شکستگی استخوان به‌وجود آورده‌اند که احتمال جراحی تهاجمی را به‌حداقل رسانده و برگشتن بیمار به‌وضع مطلوب را بهبود می‌بخشد. انتظار می‌رود این برنامه که به پروژه‌ی اعاده‌ معروف است و به «کامپوزیت‌های زیستی سرامیک قابل جذب برای کاربرد ارتوپدی و ماکزیلوفاسیال» معروف است در آوریل2016 تکمیل شود.
ارزش شیشه در درمان بیماری دژنراتیو مفاصل واستخوان شکسته به تأیید رسیده‌است. این نسل جدید کامپوزیت‌های پلیمری بیوسرامیک با آناتومی بیمار منطبق است و از استخوان شکسته محافظت‌کرده وحمایت می‌‌کند و بدون آنکه مواد سمی برجای گذارد ظرف 24ماه پس‌از در جاگذاری جذب می‌شود.
این کمپوزیت‌های جدید قابل‌تزریق سبب تحریک رژنرسانس استخوان و رساندن داروی اختصاصی به مکان هدف می‌گردد. در درمان استئوآرتریت، توده‌های کامپوزیت‌ بیوسرامیک ایجاد می‌شود و اعمال جراحی تهاجمی به حداقل می‌رسد و به‌طور قابل‌توجه نیاز به تعویض کامل مفـصـل به تـأخیـــر افتــاده و یا ازبیـن می‌رود.

 

 

تعداد بازدید : 1627

ثبت نظر

ارسال