۱۰۱۵

واکنش آلرژی و موبایل

پزشکی امروز

واکنش آلرژی و موبایل

بعضی واکنش‌های آلرژی ممکن‌است به‌علت تلفن‌های موبایل پیش‌آید. ازنتایج حاصل از بررسی‌ها مشخص شده‌است‌که تلفن‌های موبایل و دستگاه‌های وابسته، منبع حساس‌شدن به فلز و علل بالقوه‌ی درماتیت تماسی آلرژیک است‌(ACD). به‌رغم تلاش‌ها برای کنترل آزادی آلرژن‌ در تلفن‌ها، بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، مقداری فلز مانند نیکل و کرم آزاد می‌کنند که طبق مفاد مقاله‌یی که در Pediatric Allergy, Immunology and Pulmonology به‌چاپ رسیده برای ایجاد ACD کافی است.
دراین مقاله که باعنوان درماتیت گوشی‌های موبایل درکودکان و بزرگسالان در وبسایت نشریه ‌دیده‌می‌شود یک گروه از پژوهشگران بیمارستان دانشگاهی کپنهاگ و دانشکده‌ی طب Loma Linda درکالیفرنیا و دانشکده‌ی طب دانشگاه آریزونا مروری‌بر مقالات رایج در مورد درماتیت تلفن موبایل در کودکان و بزرگسالان داشته‌اند.
درکودکان، حساس‌شدن به نیکل شایع است و به فراوان‌تر شدن ACD تاحد33٪ می‌انجامد. این اطلاعات برای پزشکان به‌ویژه در زمان ارزیابی بیماران دچار درماتیت صورت، گردن، دست، سینه، بخش‌های جلوی ران که محل شایع‌تماس با تلفن‌های سلولی است، بسیار اهمیت دارد.
مصنفان دراین مقاله نکات تشخیصی مهمی برای پزشکان آماده‌ساخته و راهکارهایی برای پرورش آگاهی به ACD نیکل با کروم دراثر گوشی‌های موبایل عرضه کرده‌اند.
با افزایش استفاده از تلفن‌های سلولی و سایر وسایل مربوط به موبایل انتظار می‌رود متخصصان اطفال موارد بیرون از شمار این بیماری را مشاهده کنند.


 

 

 

تعداد بازدید : 1580

ثبت نظر

ارسال