شماره ۹۸۲

واژینوز باکتریال و بارداری پرخطر

پزشکی امروز

درانگلستان خانم‌ها درمورد درمان‌های زیبایی بیش ازمسایل جدی مربوط به سلامت که بیش از 6 بار سبب سقط جنین یا زایمان زودرس می‌شود آگاهی دارند.

درپژوهشی که اخیراً درشماره‌ی آوریل Balance Activ به‌چاپ رسیده روشن شده‌است خانم‌ها بیش‌از آنکه نسبت به‌سلامت خود آگاه باشند نسبت به مسایل مربوط به روغن مالی بابیکینی (67٪) و موم انداختن (48٪) آگاهی دارند وحدود دو ثلث خانم‌ها (61٪) درمورد مشکلات سلامت منتهی به مسایل باروری و افزایش خطر STI ناآگاه یا نامطمئن بودند.
باکتریوز واژینال (BV) در یک نفر ازهر سه خانم دیده می‌شود و ازآنجا که تعداد اندکی ازخانم‌ها نسبت به این بیماری آگاهی دارند غالباً نشانه‌های این بیماری با سایر عفونت‌ها اشتباه می‌شود. این بیماری دو برابر برفک شایع است و درصورت عدم‌درمان در دوران بارداری به آثار جدی منتهی می‌شود:
• درخانم‌های باردار دچار BV، احتمال سقط 6 برابر و احتمال زایمان زودرس دو برابر سایر خانم‌ها است.
• تصور می‌شود BV در انگلستان در یک مورد ازهر ۳مورد زایمان زودرس، عامل زایمان زودرس است.
• BV خانم‌ها را درمعرض خطر ابتلای به ST هایی مانند سوزاک و کلامیدیا قرار‌می‌دهد.
به‌نظر می‌رسد سلامت خانم‌ها در این مورد آخرین تابو باشد زیرا بیش از ثلث‌خانم‌هایی (38٪) که مورد سوال قرار گرفته‌ا‌ند پذیرفته‌اند که وقتی احساس راحتی می‌کنند که بتوانند اطلاعات بهداشتی را ازطریق آنلاین به دست آورند حال آنکه قریب یک پنجم (19٪) افراد مورد سوال ازسخن گفتن در این مورد با پزشک احساس ناراحتی می‌کردند.
در‌این پژوهش مشخص شد که 63٪ خانم‌ها از دادن اطلاعات بیشتر درمورد مسایل بهداشت جنسی خود احساس خشم می‌کردند. در ویدیوهایی که به عنوان روز ملی BV تهیه شده ضمن شرح نشانه‌های کلیدی وچگونگی درمان سریع وآسان این حالات درخانه با ژل یا شیاف اسید لاکتیک توضیح داده شده است. دراین ویدیو گفته شده است BV بیماری منتقله از راه نزدیکی نیست و به ضعف بهداشت هم ارتباط ندارد بلکه درواقع حالتی است که به‌علت تغییر در توازن pH واژن بروز می‌‌کند.

 

تعداد بازدید : 1892

ثبت نظر

ارسال