شماره ۱۰۹۳

تأیید علمی ®‌Enstilar جهت درمان پسوریازیس

پزشکی امروز

تأیید علمی ‌مصرفِ ‌انستیلار (Enstilar/ Calcipotriol/betamethasone dipropionate 50 microgram/g/0.5 mg/g) جهت درمان پسوریازیس ولگاریس، دربیماران 18‌سال به بالا توسط سازنده دریافت‌گردید. داروی ثبت‌شده‌ی انستیلار با فرمولاسیـون بدون‌الکل (Alcohol-Free Foam) بشکل کف، برای درمان موضعی پسوریازیس ولگاریس به‌کار خواهد رفت.

انستیلار اولین افشانه‌ی فوم موضعی از نوع خود است و برای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس ولگاریس تهیه شده که نزدیک به ۴میلیون فرد را در اروپا گرفتار نموده‌است و محققان امیدوارند که این بیماران به درمانی دلخواه دست‌بیابند.

کسب این نتیجه‌ی مثبت، آخرین گام پیش از صدور مجوز عرضه‌ی این دارو درکشور‌های اتحادیه‌ی اروپا است و انتظار می‌رود که این مجوز در اواخر سال جاری (۲۰۱۶) صادر گردد. در اکتبر سال ۲۰۱۵، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) مصرف انستیلار را تصویب کرد.

در یک ارزیابی گسترده (Pso-Fast) بیش‌از نیمی‌از بیماران پس‌از ۴ هفته از درمان با سیستم امتیازدهی IGA‌*، پوستی تمیز (Clear) یا تقریباً تمیز پیدا نمودند که درگروه دوم، میزان بهبودی بیش‌از ۷۵درصد در شدت و وسعت بیماری بوده‌است (سیستم امتیازدهی‌PAST).

IGA‌‌:Investigator Global Assessment Improvement Score*
Ref: News Medical / Mar. 2016

تعداد بازدید : 1358

ثبت نظر

ارسال