شماره ۱۱۲۱

مسافران هواپیما و حساسیت به آجیل

پزشکی امروز

مسافران هواپیما و حساسیت به آجیل

چهارشنبه 3 آذر 1395
پزشکی امروز

سالانه بیش‌از ۹۰‌میلیون مسافر در پروازهای استرالیا جابه‌جا می‌شوند و از این میان تعدادی در‌حدود‌ ۱ ‌تا‌ ۲ ‌درصد آلرژی غذایی تأیید شده دارند. محققان به‌منظور ارزیابی سیاست‌های خطوط هوایی در ارتباط با آلرژی به مغزهای خوراکی، ارزیابی را روی تمامی خطوط هوایی‌داخلی و بین‌المللی انجام‌دادند که از فرودگاه‌Tullamarine ملبورن پرواز‌می‌کنند.

گزارشی کوتاه که در نشریه‌ی The Medical Journal of Australia  منتشر‌شده، حاکی از آن است که برنامه‌ریزی مسافرت‌های هوایی ممکن‌است برای مسافرانی که به مغزها و دانه‌های خوراکی (Nuts) حساسیت دارند، با چالش زیادی همراه باشد.

محققان دریافتند که ۶۱ ‌درصد از خطوط هوایی به‌صورت آنلاین یا تلفنی (Hotline) در‌مورد سیاست‌های مربوط به آلرژی به مغزهای خوراکی اطلاع‌رسانی می‌کنند. از‌میان خطوط هوایی مورد بررسی تنها تعداد کمی‌از آنها این امکان را داشتند که غذاهای فاقد دانه‌های مغزدار به مسافران خود عرضه‌کنند. به‌گفته‌ی محققان یادشده، ۹مورد از خطوط هوایی (معادل ۲۷درصد)، غذاهایی بدون مغزهای خوراکی ارائه‌می‌دهند که از این‌میان ۲‌مورد به‌طور‌منظم و ۷‌مورد دیگر درصورت درخواست مسافران این‌کار را انجام‌می‌دهند. در‌مورد سایر شرکت‌های هواپیمایی، مسافرانی‌که به مغزها حساسیت دارند یا باید در‌طول پرواز از مصرف غذاهایی که حاوی مغزودانه است خودداری‌ نمایند (کاری که فقط در مسیرهای کوتاه داخلی عملی است)، یا غذای خودشان را به‌همراه داشته باشند.

یک‌سوم از خطوط هوایی قادر بودند تا در‌صورت لزوم، توزیع مغزهای بسته‌بندی‌شده را محدود‌کنند و تنها یکی‌از خطوط هوایی که در فرودگاه تولامارین ملبورن فعالیت‌می‌کند تأیید‌کرد که در تمام پروازهایش امکان استفاده‌ی فوری از آدرنالین فراهم‌ می‌باشد.

توصیه‌ی محققان برای افرادی‌که به مغزهای خوراکی حساسیت دارند این است که پیش‌از سفر با پزشک مشورت‌کرده و برای شرایط اضطراری آدرنالین به‌همراه داشته باشند و ترجیحاً برای خودشان غذا بیاورند.

محققان یاد‌شده این‌طور نتیجه‌گیری می‌کنند که «شرکت‌های هواپیمایی باید امکان دسترسی به سیاست‌های صحیح در‌مورد آلرژی به دانه‌های مغزدار را بیشتر‌کرده و امکان استفاده از آدرنالین برای شرایط اضطراری را در تمامی پروازها در‌نظر بگیرند».

:Ref

The Medical Journal of Australia Sept.2016




تعداد بازدید : 870

ثبت نظر

ارسال