سرطان زا بودن پودر بچۀ جانسون

سرطان زا بودن پودر بچۀ جانسون

فراخوانده شدن 33هزار محصول این شرکت طی مشاهدۀ مادۀ سرطانی آزبست توسط سازمان غذا و دارو صورت پذیرفت.

سه شنبه 30 مهر 1398 ساعت 13:22
گروه ترجمه سایت پزشکی امروز

محموله های حاوی پودر بچۀ جانسون پس از تایید وجود ماده سرطانی آزبست در آن فراخوانده شد. آزبست یا پنبۀ کوهی می‌تواند به ذرات بسیار ریز و نامریی تبدیل شود. این ذرات نامریی که قطر آن‌ها کمتر از ۰٫۵ میکرون است، در هنگام تنفس به اعماق شش نفوذ می‌کنند و برای همیشه در آن جا می‌مانند. با گذشت زمان این ذرات بر اثر تحریکات مداوم خود می‌توانند سبب بیماری‌های آزبستوز (Asbestosis)، سرطان ریه یا بیماری مزوتلیوما (Mesothelioma) شوند که همه آن‌ها در نهایت به مرگ منتهی می‌شوند .

به گزارش نیویورک تایمز پس از ماه ها کش و قوس بر سر وجود مواد سرطان زا در محصولات بر پایۀ تالک( سیلیکات منیزیم آبدار) این شرکت، میان سازمان غذا و دارو (FDA) و مدیران شرکت جانسون ، سرانجام محصولات تولید شده فراخواهده شدند.

این ماجرا از آنجایی آغاز گشت که سازمان غذا و دارو با مشاهدۀ میزان اندکی کریزوتیل (Chrysotile) در یکی از محصولات شرکت جانسون، طی خریدی که به صورت آنلاین انجام داده بودند، به این محصولات مشکوک شدند.

کد محصول مورد بحث 22318RB بوده و تعداد 33هزار نسخه آن توسط فروشندگان غیر رسمی به فروش رسیده است. شرکت جانسونها با دعوی های گوناگون از سوی افرادی مواجه شده اند که ادعا می کنند محصولات جانسون ها عامل ابتلا به سرطان در آن ها بود است.

برخی از شاکیان این بحث مبتلا به مزوتلیوما هستند ، گونه ای تهاجمی از سرطان که با آزبست مرتبط است ، گروه دیگر نیز به سرطان تخمدان دچار هستند که در این بیماری نیز آزبست نقش مهمی ایفا می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

 

تعداد بازدید : 833

ثبت نظر

ارسال