طرز پخت تره فرنگی تنوری

تره فرنگی تنوری

از تاثیرات این گیاه مغذی به ضد سرطان بودن آن می توان اشاره کرد که به علت حاوی بود منیزیوم می باشد

سه شنبه 23 مهر 1398 ساعت 4:52
دکتر فرخ سیف بهزاد

"تره فرنگی" درکنار پیاز و سیر در رده" والک" قرار می گیرد، اما در مقایسه با این دو گونه (سیر و پیاز) از طعمی شیرین تر برخوردار است. با توجه به غنی بودن این گیاه از ویتامین ها و منابع موردنیاز بدن، ضروری است که در رژیم غذایی خود جای داده شود. تره فرنگی تنوری گیاهی با ساقه ای بلند و سفید رنگ دارد که به طول 30 سانتی متر می رسد و انتهای آن به برگ های پهن ، سبز و پیچیده منتهی می گردد.

همانطور که پیشتر اشاره گردید، تره فرنگی جزء خانواده گیاهانی از جمله "سیر" و"پیاز" است و در نتیجه حاوی منابع سرشار مشترک غذایی می باشند. از فواید مهم این گیاه که با شرایط امروزی آلودگی هوا مرتبط است، جذب کننده حتی سرب ناشی از آلودگی هوا در بدن است. از دیگر فواید این سبزی به تنظیم کلسترول بدن، جلوگیری از حمله قلبی و سرشار بودن از ویتامین های Bو C و املاح معدنی می توان اشاره کرد.

از تاثیرات این گیاه مغذی به ضد سرطان بودن آن می توان اشاره کرد که به علت حاوی بود منیزیوم می باشد. گوگرد موجود در برگ های این گیاه خاصیت ضد عفونی کنندگی آن را تامین می کند و از دیگر خواص گیاه تامین کننده اکسیژن مورد نیاز خون و کاهش فشار آن است. در مناطق شمالی ایران، آمل، تنکابن، آستارا، لاهیجان، تالش به وفور یافت می شود.

 

طرز پخت تره فرنگی تنوری

 

  • سیب زمینی: 2عدد بزرگ

 

  • تره فرنگی:    1 کیلوگرم

 

  • خامه: 1 عدد

 

  • ماست چکیده: 1 لیوان

 

  • آب سبزیجات:  1 لیوان

 

  • پنیر پیتزا: 100 گرم

 

  • آب لیمو: 1 قاشق چای خوری

 

  • روغن:    1 قاشق غذاخوری

 

  • نمک و فلفل

 

 

طرز تهیه:

 

1-  سیب زمینی را پوست کنده ، حلقه حلقه (اندازه حلقه های 0/5 سانتی متری) خورد کنید و با نصف لیوان آب سبزیجات جوشانده تا بپزد و آنها را بعد از انجام مرحله پخت داخل پیرکس ریخته و صاف کنید.

 

2-   تره فرنگی را از وسط به درازا نصف کنید به صورت حلقه های نازک در آورید، سپس آنرا بشورید . بعد از شستن با روغن و نیمی دیگر از آب سبزیجات آنرا بجوشانید تا آب آن بخار شود و  سپس مواد را روی سیب زمینی بریزید

 

3-   در ظرفی خامه، ماست، آب لیمو، نمک و فلفل را با هم  مخلوط کرده و روی پیازچه ها ریخته و صاف کنید، پنیر پیتزا را روی همه مواد بریزید و ظرف غذا را به مدت 30 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه کنید.

 

 

 

تعداد بازدید : 1419

ثبت نظر

ارسال