شماره ۱۰۵۷

گل رُز و درمان سرطان‌سینه

دکتر ذوالبخش ترکستانی - هومیوپات

گل رُز و درمان سرطان‌سینه

کاسبرگ، (ران رز) لگن گیاه گل رز است که در سلامت و زیبایی و بخصوص در درمان سرطان سینه، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌نماید. و می‌توان هر روز آنرا مصرف و معجزه آن‌را پس‌از چندی مشاهده نمود. از این گیاه می‌شود یک‌بار در روز به‌صورت شربت، چای و یا به‌صورت خام استفاده نمود و با بالا بردن آنتی‌اکسیدان در بدن خود، یک سپر دفاعی بزرگ بوجود آورد.

استفاده از روغن دانه‌ی رز، هر‌شب پیش‌از رفتن به رختخواب،  باعث طراوات و شادابی پوست خواهد شد.

مبارزه‌ی جدی آن در سرطان‌سینه‌ی زنان قابل بررسی می‌باشد. بررسی جدیدی در کارولینای شمالی، دانشگاه ایالتی کشاورزی این دانشگاه، نشان می‌دهد که در حرکت به سوی سلول‌های سرطانی‌پستان، این ماده شکل تهاجمی داشته و از رشد بی‌رویه‌ی آن جلوگیری می‌نماید. در‌این بررسی، مطالبی جهت جلوگیری از رشد سلول و حرکت آن ابراز شده و همچنین با استفاده از میوه‌ی این گیاه، از کاهش رشد سرطان سینه تا ۵۰ درصد مورد بحث واقع گردیده و یادآور شده که میوه‌ی این گیاه در بالابردن سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌نماید.

و می‌تواند به‌عنوان یک ماده‌ی ایمن، همانند ویتامینC، همچنین به‌عنوان یک دیورتیک خفیف یا ملین برای از‌بین‌بردن یبوست و همچنین در درمان تب‌یونجه نیز مورد استفاده قرار‌گیرد. می‌توان از آب آن، صبح ناشتا، به‌عنوان یک داروی طبیعی جهت لاغری اندام استفاده نموده و در مبارزه با سرماخوردگی از آن بهره گرفت. از آن می‌توان به‌صورت چای‌گیاهی، مربا و شربت استفاده کرد. این ماده‌ی طبیعی دارای مواد مغذی در میزان بالا و مقدار زیادی ویتامین می‌باشد و شواهد نشان‌داده که روغن آن دارای خواص بسیار خوب برای پوست بوده و به‌صورت هیدراته روی پوست باقی‌مانده و ضد‌التهاب و ‌تورم پوست است.همچنین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی برای مبارزه با آسیب‌ رادیکال‌های آزاد است. در درمان افسردگی نیز از آن می‌توان کمک گرفت. روغن گل رز (هیپ دانه) به‌طور طبیعی حاوی میزان بالایی از لینولینک و اسیدهای چرب اولئیک بوده و می‌توان برای پوست‌های سالم نیز از آن استفاده کرد. چرا که در بالا‌بردن رطوبت پوست، از‌بین‌بردن آکنه و التیام ظاهری جای‌جوش نیز به‌کار می‌رود.

 

تعداد بازدید : 1772

ثبت نظر

ارسال