شماره ۹۶۹

مبانی علمی آکوپونکتور طبی

پزشکی امروز

حتی با آنکه آکوپونکتور طبی به صورتی فزاینده به عنوان درمان موثر گستره‌ی وسیعی از بیماری‌های طبی اعتبار یافته است ولی آنچه که دراین زمینه ناپیدا است درک علم پایه ومکانیسم‌های تأثیر این روش شفای باستانی است.

دریک شماره‌ی اختصاصی نشریهMedical Acupuncture  که توسط Mary Ann Liebert Inc به چاپ  می‌رسد، ناشر یک دسته مقاله از نویسندگان سراسر جهان به چاپ رسانده است که دورنمایی متنوع و پر از بصیرت در مورد علم و عکس‌العمل‌های فیزیولوژیک زمینه‌ساز آکوپونکتور طبی به دست  داده است. این شماره را می‌توان از وبسایت نشریه تهیه کرد.
درک آکوپونکتور به همان طریقه‌یی‌که مکانیسم‌ اثر وفارماکوکینتیک دارویی خاص فهم می‌شود، شخص را توانمند می‌سازد تا با شرایط درمان بهتر کنار آید و نتیجه‌ی واضح، بهبود پیامدها باشد. حدس زده می‌شود که رویدادهای طبیعی درآکوپونکتور دارای توجیه علمی است و این دو توجیه، یعنی توجیه علمی و دیگری محیطی نحوه‌ی تأثیر آکوپونکتور را روشن خواهد داشت.
محققان دانشگاه کالیفرنیا طی مقاله‌یی در این کتاب آثار قلبی عروقی آکوپونکتور را از دورنمای مکانیستیک بررسی کرده و چگونگی آثار طب سوزنی برکرده‌ی قلب و عروق درکاهش فشارخون بالا، بهبود جریان خون و تسکین درد را شرح داده‌اند.
همچنین بررسی‌های همکاران دانشگاه میشیگان، بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده‌ی طب‌ هاروارد درزمینه‌ی نتایج به دست آمده با هدف درک اختلاف در عکس‌العمل‌ بیمار نسبت به طب سوزنی متعارف و طب سوزنی بی‌اثر دراین کتاب آمده است.

 http://online. liebertpub. com/doi/full/10.1089/acu.2013.0965

 

 

تعداد بازدید : 1350

ثبت نظر

ارسال