گامی نوین در تشخیص بیماری پارکینسون

Bionics Institute,2019

گامی نوین در تشخیص بیماری پارکینسون

تشخیص بیماری پارکینسون همواره از دغدغه های علم پزشکی بوده و هست ، بیماری موذی و عاصی که نه با آزمایش خون و نه با اسکن های مغزی قابل تشخیص است. اما طی روزهای اخیر و پژوهشهای محققان موسسه بایونیک استرالیا ، با طراحی دستگاهی تشخیص آن را آسان تر نموده و در نتیجه زمینه ساز آغاز زودتر روند درمان می گردند. عملکرد دستگاه برپایۀ خم نمودن متناوب انگشت بیمار استوار است.

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 17:40
گروه ترجمه نشریۀ پزشکی امروز

نام تجاری این دستگاه  BIRD:Bionics Institute Rigidity Device می باشد. این دستگاه توسط یک بند (Velcro Straps) روی دست سوار می گردد و توسط یک موتور کوچک در بازۀ زمانی سی ثانیه ، به خم نمودن انگشت وسط بیمار پارکینسون می پردازد. در همین حین و به کمک یک حسگر نصب شده روی دستگاه ، میزان نیروی لازم جهت خم نمودن انگشت نیز محاسبه می گردد. این اعداد نمایان گر شدت سختی ماهیچۀ انگشت است که نخستین نشانۀ بروز پارکینسون می باشد. انگشت سفت و سخت تر ، بیماری پارکینسون پیشرفته تر.

پارکینسون

آزمایشهای صورت پذیرفته روی دستگاه BIRD موید ، قابلیت تمایز میان افراد سالم و بیماران مبتلا به پارکینسون بود. این دستگاه در مطب پزشکان به راحتی قابل استفاده است . محققان با خوشبینی بسیار ، حتی از استفادۀ آن در منزل بیماران، همانند دستگاه سنجش فشارخون نیز خبر دادند ، که این وسیله به پزشکان متخصص در انتخاب شیوه و سرعت روند درمان بیماری ویرانگر پارکینسون بسیار کمک می نماید.

برای مطالعه ی مطالب بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه کنید.

 درمان بیماری ویرانگر پارکینسون

تعداد بازدید : 1746

ثبت نظر

ارسال