شماره ۱۰۲۵

مصرف الکل و سرطان

پزشکی امروز

مصرف الکل و سرطان

گزارش جدیدی حاکی از آن است که سرطان یکی‌از علل اصلی مرگ مرتبط با الکل در استرالیا است و آگاهی عامه را می‌طلبد تا دریابند الکل، عامل خطرساز قابل توجه سرطان می‌باشد.
طی یک بررسی که در استرالیا انجام شده ثابت شده است که مصرف الکل یکی از قابل پیشگیری‌ترین علل سرطان است.
دانشمندان استرالیایی از مدتها پیش می‌دانستند که الکل سبب مرگ ناشی از بسیاری سرطان‌ها ازجمله ملانوم می‌شود اما میزان آگاهی عمومی دراین مورد پایین بود. اعلام شده است آن دسته ازاسترالیایی‌هایی‌که نوشیدن الکل را انتخاب کرده‌اند باید درحدود رهنمودهای شورای سلامت ملی و پژوهش طبی عمل کنند و بیش‌از دو درینک استاندارد در روز ننوشند. برای این نوع مصرف اندکی علل فراوانی وجود دارد که پیشگیری ازسرطان یکی از قابل توجه‌ترین آنها است.
گزارش اخیر دورنمایی تازه و منظر اعلام خطری است که نشان می‌دهد سرطان علت 25٪ تمامی موارد مرگ مرتبط با  الکل درمردان استرالیا و 31٪ مرگ‌‌های مرتبط باالکل خانم‌های استرالیایی است و سرطان را به‌عنوان یکی‌از علل اصلی مرگ‌های مرتبط با الکل در صدر جای می‌دهد.
تعداد مرگ‌های سرطان ‌مرتبط با الکل مشابه تعداد مرگ‌های مرتبط با الکلی که به علت صدمه ایجاد می‌شود. وقتی مردم درمورد خطراتی می‌اندیشند که دراثر مصرف الکل ایجاد می‌شود لازم است درمورد سرطان و نیز  تمامی علل بالقوه‌ی مرگی فکر کنند که به مصرف الکل اسناد داده می‌شود.
اسـنـاد محکم مــوجود نشان‌می‌دهند که الکل سبب بروز سرطان‌های پستان، دهان، حلق، حنجره ومری درآقایان و خانم‌ها و سرطان روده درمردان می‌شود. همچنین الکل، علت احتمال سرطان‌روده در خانم‌ها و سرطان کبد در آقایان و خانم‌ها است.

Cancer Council Australia

تعداد بازدید : 1370

ثبت نظر

ارسال