راز طول عمر در مواد غذایی حاوی فلاونوئید

Nature Communications

راز طول عمر در مواد غذایی حاوی فلاونوئید

فلاونوئیدها با فعالیت آنتی‌اکسیدانی خود ، به سرکوب التهاب و مقابله با بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و پوکی استخوان می پردازند.

یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 14:7
گروه ترجمه سایت پزشکی امروز

فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که در گیاهان به طور عمده یافت می شوند و به صورت ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد رادیکال قدرتمند ظاهر می شوند، همانطور که می دانید بسیاری از بیماری ها و به ویژه سرطان به واسطۀ حضور رادیکال های آزاد ایجاد می گردد وفلاونوئیدها نقش مهمی در خنثی نمودن رادیکال های آزاد دارند. بررسی ها نشانگر آن است که رابطۀ معکوسی در میزان دریافت فلاونوئیدها و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های عروق کرونری قلب وجود دارد.  در عین حال مطالعات زیادی نیز حاکی از آن است که فلاونوئیدها از تشکیل پلاکت در دیواره سرخرگ ها پیشگیری می نمایند. علاوه بر این فلاونوئیدها می توانند با القای مکانیسم هایی به از نابودی سلول های سرطانی و پیشگیری از تهاجم تومورها کمک شایانی می نمایند.

حال بررسی های به روزتر نیز خبر از سد محکم مواد غذایی حاوی فلاونوئید می دهد که در برابر انواع سرطان و بیماری‌های قلبی از بدن محافظت می نماید

تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان:

پژوهشگران دانشگاه Edith Cowan در استرالیا با بررسی رژیم غذایی و داده های بهداشتی ۵۳ هزار و ۴۸ نفر به مدت ۲۳ سال متوجه شدند که آن دسته از افرادی که از رژیم غذایی حاوی ترکیبات فلاونوئید بهره می برند ،با احتمال کمتری در معرض سرطان و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

فلاونوئیدها با فعالیت آنتی‌اکسیدانی خود ، به سرکوب التهاب و مقابله با بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و پوکی استخوان می پردازند. سیب، چای، انواع توت،‌ میوه‌های درختی از قبیل لیمو، موز، پرتقال، گلابی، هلو، زردآلو، انواع آجیل و حبوبات، سویا، سبزیجات و ادویه جات حاوی این ماده غذایی هستند. 

استفاده روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم از این ماده غذایی تضمین کننده سلامت بدن است . خاصیت ضد التهابی و بهبود عملکرد رگ‌های خونی منجر به تاثیر آن بر سلامتی می‌شود.

استفاده از این ماده غذایی به ویژه در افرادی که سیگار مصرف می نمایند توصیه شده است؛ گرچه فلاونوئید اثر مخرب سیگار را خنثی نمی‌کند، ولی منجر به بهبود عملکرد عروق خونی می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

 

تغذیه سالم

تعداد بازدید : 2104

ثبت نظر

ارسال