داروهای پروبیوتیک و بیماری های آلزایمر،پارکینسون و ام اس

داروهای پروبیوتیک و بیماری های آلزایمر،پارکینسون و ام اس

فلور روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتری ها است. بسیاری از این باکتری‌ها که پروبیوتیک نام دارند، برای گوارش بهینه غذا مفیدند.

شنبه 30 شهریور 1398 ساعت 11:42

بیماری های ام اس، آلزایمر و پارکینسون، همگی با منشاء عصبی و دلیل ناشناخته می باشند.دو محصولBiozenجهت کنترل بیماری آلزایمر  و Biodopa با هدف کنترل نشانه های بیماری ام اس و پارکینسون به عنوان نخستین مکمل‌های پروبیوتیک با ترکیبی از باکتری های اسیدلاکتیک است که برای پیشگیری و کمک به درمان این بیماری‌ها تولید شده است. داروهای فوق بر پایه سویه های بومی و سازگار با فلور میکروبی مردم ایران و با کیفیتی در حد استانداردهای بین‌المللی تولید شده است.

مطابق با اظهار نظر رییس انجمن پروبیوتیک ایران، این داروها در حال طی مراحل نهایی هستند، و پیش بینی می‌شود این محصولات تا پایان سال وارد بازار شده و در دسترس مردم قرار گیرد. محققان ایرانی موفق شدند مراحل حیوانی و کارآزمایی بالینی آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و در حال اخذ مجوز برای ورود به بازار هستند. شایان ذکر است که داروی پروبیوتیک جهت کنترل نشانه های بیماری ام اس را دانشگاه هاروارد آمریکا تولید شده است که با هزینه بسیار بالایی در دسترس مردم این کشور قرار گرفت.

پروبیوتیک چه تاثیری بر بدن خواهد داشت ؟

میکروبیوتای روده به میکروارگانیسم هایی گفته می شود که به صورت همزیست در روده انسان زندگی می‌کنند. فلور باکتریایی روده از مواد غذایی روده استفاده و فوایدی را جهت سلامت گوارش و در پی آن سلامت جسمی و روحی را برای بدن به ارمغان خواهند آورد. این ارگانیسم های طبیعی سبب ترمیم عادت های غذایی ناسالم مانند فست فود، شیرینی جات مصنوعی، عدم استفاده از میوه و سبزیجات، استشمام هوای آلوده، الکل، سیگار، استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک‌ها و مهم تر از همه استرس‌های مزمن می گردد. میکروبیوتای روده قادر است از طریق محور مغز - روده موجب بهبود اختلالات عصبی مانند بیماری ام اس، بیماری پارکینسون و آلزایمر شود. عاملی که تأثیر میکروبیوتای روده بر این بیماری ها را مشخص می‌سازد، وجود ناراحتی های گوارشی در این بیماران است. با مصرف پروبیوتیک‌ها به عنوان باکتری‌های سودمند به منظور جایگزین نمودن آن ها با باکتری‌های بیماری‌زا در روده می توان اثرات مضر این باکتری ها را در بدن کاهش داد.

 

تعداد بازدید : 1739

ثبت نظر

ارسال