خواص و مضرات تره فرنگی

خواص و مضرات تره فرنگی

تره فرنگی با توجه به غنی بودن از ویتامین ها و منابع موردنیاز بدن،باید در رژیم غذایی جای داده شود

سه شنبه 23 مهر 1398 ساعت 3:43

 "گیاه تره فرنگی" (Garden Leek) درکنار سیر و پیاز در رده" والک" قرار گرفته است و در نسبت به سیروپیاز از طعمی شیرین تر بهره می برد. تره فرنگی با توجه به غنی بودن از ویتامین ها و منابع موردنیاز بدن،باید در رژیم غذایی جای داده شود.

 

طبقه بندی علمی

گیاهی

سلسله

آلیوم

جنس

آلیوم آمپلوپراسوم

گونه

 

مشخصات تره فرنگی:

تره فرنگی دارای ساقه ای بلند و سفید رنگ به طول 30 سانتی متر می باشد و انتهای آن به برگ های پهن ،سبز و پیچیده منتهی می گردد.

 

 

خواص تره فرنگی

 

 

خواص تره فرنگی :

تره فرنگی هم خانواده "سیر" و"پیاز" است و می توان این گونه ادعا نمود که حاوی منابع سرشار مشترک غذایی هستند. از ویژگی های مهم این گیاه که موجب خاص شدن این گیاه می گردد ، جذب نمودن سرب ناشی از آلودگی هوا در بدن است، که در شرایط آلودگی هوای این روزهای شهرها بسیار سودمند است. از خواص دیگر این گیاه تنظیم کلسترول بدن، جلوگیری از حمله قلبی و سرشار بودن از ویتامین های Bو C و املاح معدنی می باشد.

مقاله مرتبط: تره فرنگی تنوری

تره فرنگی همانند سیر و پیاز  که حاوی منیزیوم هستند ، خاصیت ضد سرطانی دارد. اما گوگرد موجود در برگ های تره فرنگی، ویژگی ضد عفونی کنندگی داشته و از ویژگی های دیگر این گیاه ، به تامین اکسیژن مورد نیاز خون و کاهش فشار آن می توان اشاره نمود. در مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های روده نیز بسیار موثر است. موضوعی که در این مبحث قابل اشاره است، عصارۀ سمی این گیاه است و مصرف این عصاره، ممکن است موجب سردرد، تهوع و در موارد حاد منجر به مرگ شود.

محل رویش:

در مناطق شمالی ایران، آمل،تنکابن،آستارا،لاهیجان،تالش و در فصل بهار به وفور یافت می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پزشکی امروز مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 2285

ثبت نظر

ارسال