جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی راهی برای رسیدن علم به صنعت است

پزشکی امروز

جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی  بازساختی راهی برای رسیدن علم به صنعت است

سه شنبه 20 تیر 1396
پزشکی امروز

مسوول کمیته علمی دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، هدف اصلی از برگزاری این رویداد را ایجاد یک مسیر کامل و شماتیک است که نشان‌دهنده چگونگی رسیدن از علم به صنعت دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ناصر اقدمی مسوول کمیته علمی دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، گفت: به دنبال موفقیت چشمگیر اولین جشنواره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال گذشته، تیرماه امسال دومین جشنواره ملی هم برگزار خواهد شد که امیدواریم شاهد موفقیت و گسترش آن باشیم.

وی بیان کرد: جشنواره امسال شامل سه بخش اصلی است. بخش اول کاملا محتوی علمی دارد، بخش دوم حلقه ارتباطی علم و صنعت بوده و بخش سوم کاملا مرتبط با بحث‌های تجاری‌سازی و صنعت می‌شود.

اقدمی هدف اصلی جشنواره ایجاد یک مسیر کامل و شماتیک است که نشان‌دهنده چگونگی رسیدن از علم به صنعت دانست و افزود: این جشنواره با کنگره علمی شروع می‌شود که مباحث کاملاً علمی در آن مطرح می‌شود ولی در همین بخش هم سعی بر آن است تا مباحث کاربردی هم برای شرکت‌کنندگان عنوان شود.

به گفته وی، بخش اول جشنواره یا همان کنگره علمی شامل ۱۱ سر فصل با مضمون: بیماری‌ها و موضوعات مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که  عمده آنها هدف ارائه بحث‌های کاربردی‌تر تدوین شده‌اند.

مسوول کمیته علمی دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ادامه داد: کنگره‌های علمی و بین‌المللی دیگری در کشور در حال برگزاری است که تفاوت مهم آنها با این جشنواره کاربردی بودن مباحث جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

وی بیان کرد: در این جشنواره از نخبگان در سطح بین‌المللی دعوت به عمل آمده تا غالب یافته‌های خود را در حداقل دو عنوان ارائه دهند که در بین آن‌ها دانشمندان و محققین ایرانی و خارجی حضور دارند.

اقدمی تاکید کرد: مقالات ارسالی به کمیته علمی جشنواره اگر بر طبق قوانین جشنواره نگارش شده باشند و در راستای اهداف علمی و کاربردی جشنواره باشند، در دو گروه دسته‌بندی می‌شوند و در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شوند.

به گفته وی، دو گروه مقاله در این رویداد ارائه می‌شود که گروه اول سخنرانی و ارائه خلاصه مقاله ارسالی و  گروه دوم  ارائه پوستر از خلاصه مقاله ارسالی خواهد بود.

مسوول کمیته علمی دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: هم‌اکنون برنامه سخنرانی مدعوین و سخنرانان تقریباً تکمیل شده است. و منتظر هستیم تا زمان ارسال خلاصه مقالات به پایان رسیده و داوری آن‌ها تکمیل شود.

وی توضیح داد: در بخش دوم جشنواره که همان حلقه ارتباطی بین علم و تجارت است فعالیت‌ها و برنامه‌ها بیشتر به‌صورت جلسات حرفه‌ای و آموزشی است که توسط نخبگان و افرادی موفق و بنام در حیطه سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

به گفته وی در بخش سوم یا  بخش تجاری‌سازی و صنعت، آخرین دستاوردهای کاملاً بومی در حیطه تجاری‌سازی از طرف شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در غالب نمایشگاه به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

اقدمی با اشاره به این نکته که جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جزء معدود جشنواره‌هایی است که تولیدات صرفاً داخلی در آن ارائه می‌شود، گفت: از فعالیت‌های جنبی جشنواره می‌توان به بحث فرهنگ سازی دانش سلول‌های بنیادی درمیان دانش آموزان اشاره کرد که طی آن نشست‌هایی که با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : 740

ثبت نظر

ارسال