شماره ۱۰۷۶

اثرات طلاق بر سلامت مردان

پزشکی امروز

بر‌‌اساس بررسی‌های اخیر صورت‌گرفته‌، مردانی‌که طلاق می‌گیرند دارای میزان به‌مراتب بالاتری از مرگ‌و‌میر، سوء‌مصرف مواد‌مخدر، افسردگی و عدم حمایت اجتماعی هستند. محققان نیاز فوری به تشخیص و درمان مشکلات سلامت مردان مرتبط با طلاق را در بررسی منابع، تحت‌عنوان «تأثیر طلاق روی سلامت مردان» بیان‌کردند.

طلاق با انواع مختلف اختلالات روانی و رفتاری همراه است. مردان مجرد نسبت به مردان متأهل طول عمر نسبتاً کمتری دارند و معمولاً از مشکلات سلامت بیشتری رنج‌می‌برند. در‌ یک مورد خاص از طلاق مرد ۴۵‌ساله‌ای‌، نحوه‌ی ارزیابی شکایت‌های او و دوره‌ی درمان را براساس دستورالعمل‌های بالینی موجود برنامه‌ریزی می‌کنند.

با‌توجه به درک رایج و بسیاری‌از فرهنگ‌ها و همچنین رسانه‌ها مردان سخت، انعطاف‌پذیر و نسبت به آسیب‌های روانی در‌مقایسه با زنان کمتر آسیب‌پذیر هستند. با‌این‌حال، این بررسی هشداری است که از چنین برداشت بی‌اساسی تبعیت نمی‌کند.

واقعیت این است که مردان بطور قابل‌ملاحظه‌ای تحت‌تأثیر آسیب‌های روانی و رویدادهای منفی زندگی مانند طلاق، ورشکستگی، جنگ و سوگ قرارمی‌گیرند. تحقیقاتی به‌منظور بررسی رایج بودن و تأثیر چنین اثرات و همچنین توسعه‌ی دستورالعمل‌های تشخیصی و درمانی برای پزشکان، لازم و ضروری است.

Ref: Journal of Men's Health Oct.2013


تعداد بازدید : 1291

ثبت نظر

ارسال