شماره ۱۰۶۱

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

محمد آرین نژاد

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

همه‌ی این مطالب بالا از صفات و سجایای اخلاق نیک زنده‌یاد آقای «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» بود؛ ایشان شخصیتی بسیار بارز و وارسته داشتند و در جمع شخصی متواضع، مهربان و رئوف، پرهیزگار، با دیانت و پاک‌سرشت که همگی این صفات ستودنی نشان از خصلت‌های زیبنده‌ی ذاتی وی بود.

ایشان مدیری به تمام معنا مدبر، پرتلاش، دلسوز، عاشق کار و آماده‌ی فراگیری فنون متداول علمی و پزشکی و اجرای بسیار مفید آن برای بیماران خود بودند. اینجانب زحمات دلسوزانه‌ی ایشان را (تقریباً ۴۰‌سال قبل) در دورترین نقاط کشور و در شهرها و روستاهای مناطق محروم، برای فقیرترین مردم مناطق بلوچستان به‌نام نیک‌شهر ـ قصر قند ـ لاشار زمین ـ فنوچ ـ  اسپکه ـ بنت ـ چانف و پیپ از توابع شهرستان ایرانشهر دیده‌ و آشنایی کامل دارم که این همه زحمات را دلسوزانه در امر اجرای انجام مأموریت طرح خدمت پزشکی در نقاط محروم بر دوش می‌کشیدند. یکی‌از خصلت‌های پسندیده و ستودنی ایشان این بود که وقتی در خانه‌ی بهداشت و درمان پزشکی شهرستان نیک‌شهر بودند، همواره در کیف پزشکی ‌ایشان اقلام و لوازم دارویی ـ بهداشتی جهت مداوا و کمک‌های اولیه‌ی پزشکی، آماده و همراه داشتند. به‌هر‌حال، الطاف و زحمات دلسوزانه‌ی جناب آقای «دکتر فرخ سیف‌بهزاد» برای اهالی مناطق محروم به‌قدری خاطره‌انگیز و شیرین و ماندنی بود که هنوز بعداز گذشت سال‌ها از خاطرات مردم این منطقه، محو نشده است و به نیکی از ایشان یاد می‌کنند.

همچنین ۲۴سال مدیریت عالی و بانظم و ترتیب چاپ و نشر رایگان هفته‌نامه‌ی «پزشکی‌امروز» نیز به تلاش‌های بی‌وقفه‌ و همت والا و ستودنی‌ ایشان بر‌می‌گردد. از آنجا که هفته‌نامه‌‌ی «پزشکی‌امروز»، به‌خاطر مشترکین فراوانش خانواده‌ی بزرگ پزشکی را تشکیل‌داده، عامل مؤثری در توسعه‌ی سلامت جامعه و آگاهی پزشکان گرانقدر می‌باشد. روانش تا ابد شاد و یادش همیشه پرفروغ باد.

محمد آرین نژاد ازایرانشهر

 

تعداد بازدید : 2030

ثبت نظر

ارسال