شماره ۱۰۳۹

درمان جدید برای پسوریازیس پلاکی

پزشکی امروز

درمان جدید برای پسوریازیس پلاکی

FDA یک داوری جدید را تایید کرده است که یک بازدارندۀ اینترلوکین – 17A است که از نوع تزریقی است و برای درمان شایعترین شکل پسوریازیس به‌کار می‌رود. این دارو Secukinumab نام دارد (نام تجاری آن Cosentyx است) و نحوه‌ی عملکردش به این‌گونه است که جلوی توانایی پروتئین در ایجاد واکنش التهاب‌زا را می‌گیرد.

این دارو که زیرپوست تزریق می‌شود برای بزرگسالانی مناسب است که پسوریازیس پلاکی در‌حد متوسط تا شدید دارند و قادر به دریافت درمان با اشعه‌ی ماورای‌بنفش، درمان سیستمیک یا هر‌دو نیستند. در چهار بررسی تصادفی که روی هم‌رفته 2400 بیمار را شامل می‌شد، کسانی‌که Secukinumab دریافت‌کردند نسبت به کسانی که دارونما دریافت‌کردند نتایج بهتری نشان‌دادند (پوست تقریباً بدون نشانه‌های بیماری بود یا کاملاً بدون نشانه‌های بیماری بود).

از آنجا که این دارو روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارد آن را همراه با راهنمایی ارائه می‌کنند که در آن به بیماران تحت درمان با این دارو درباره‌ی خطر عفونت هشدار داده می‌شود، این خطر به‌ویژه در‌مورد کسانی‌که بیماری کرون و یا عفونت مزمن دارند بیشتر است. از‌جمله عوارض شایع این دارو می‌توان از اسهال و عفونت‌های تنفسی فوقانی نام برد.

  Journal Watch 22 Jan . 2015

 

تعداد بازدید : 1831

ثبت نظر

ارسال